جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. متفرقه
  4. نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی

نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی - صفحه 2

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع16146
تصویر کاربری
#17ارسال '12:10 1393/10/28

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
تمریناتی موثر برای تسکین اسپاسم گردن (3)
کشش در دو طرف

راحت بنشینید و سر را صاف نگه دارید.بعد به آرامی سر را به سمت راست کج کنید.به کمک دستها ، سر راه در این حالت نگه دارید.اما مراقب باشید که این حرکت ، به هیچ وجه موجب تشدید درد در ناحیه گردن نشود.

تا 5 بشمارید و بعد آنرا رها سازید.همین کار را برای طرف دیگر هم اجرا کرده و مجددا تا 5 بشمارید.

بهتر است این تمرین را 10 بار در هر طرف انجام دهید.

ریلکس کردن گردن

تمرین بسیار موثر دیگر برای رهایی از اسپاسم گردن، ریلکس کردن آن است.

روی یک صندلی بنشینید و دستها را پشت سر قرار دهید.به پشتوانه دستها، آرام به سقف نگاه کنید.در این حالت، کششی را در گردن احساس خواهید کرد.این کار را 10 بارانجام دهید.

اینکار موجب تسکین سریع ناراحتی و سفتی گردن خواهد شد.

مقابله با اسپاسم های گردن کمی دشوار به نظر می رسد، چرا که همین دردها و گرفتگی ها، به سادگی بسیاری از فعالیت های طبیعی فرد را با مشکل رو به رو می سازند و به همین دلیل است که یادگیری و اجرای صحیح و موثر این تمرینات، تا این حد برای رفع درد و ناراحتی گردن اهمیت پیدا می کند.

در آینده مطالب بیشتری را در خصوص تمرینات گردن، در اختیار شما دوستان قرار خواهیم داد.

مراقب سلامتی خود باشید
تصویر کاربری
#18ارسال '13:13 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
اگررررررررررررررررررر دیدید کسی سکته کرد (خدای نخواسته)

اگر کسی در حالت سکته قرار گرفت قبل از حمل به بیمارستان، با سوزنی تمیز سر 10 انگشت او را زخمی کنید تا دو قطره خون بیاید و از لخته در مغز جلوگیری شود

* توصیه های یک پروفسور چینی:

متحیر کننده است. توصیه های بسیار خوبی هستند . چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.
* پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم . هنگامی که حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند.
* هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند

1- سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد با آن سر هر 10 انگشت مریض را خراش دهید.
2- این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.
3- خراش بدهید تا خون خارج شود.
4- اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.
5- وقتی از هر 10 انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد.
6- اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند.
7- بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.
- بعد از چند دقیقه قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد. منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد. سپس او را به بیمارستان برسانید. حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود
تصویر کاربری
#19ارسال '13:13 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
بقیه مطلب بالا جایی نرینااااااااااااااا (2)

من در باره نجات زندگی با حجامت از یک دکتر سنتی چینی به نام \\\"ها بو تینگ\\\" که در سون جیوک زندگی
می کند آموختم. به علاوه من در این زمینه تجربه عملی دارم. پس می توانم بگویم که این روش صد در صد موثر است.
* در سال 1979 من در کالج \\\"فور گاپ \\\" در \\\" تای چونگ\\\" تدریس می کردم . یک روز بعد از ظهر مشغول تدریس بودم که ناگهان یک معلم دیگر نفس نفس زنان وارد کلاس شد و گفت : \\\" خانم لیو عجله کن بیا ، سوپروایزر ما سکته کرده است.\\\" من فورا به طبقه سوم رفتم و دیدم آقای \\\"چن فو تی ین\\\" سوپروایزر ما همه علائم سکته را دارد: رنگ پریدگی، اختلال در تکلم و کج شدن دهان.
شکلک بقیه داره
تصویر کاربری
#20ارسال '13:14 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
آخرای مطالب بالا(3)

فوراً ا ز یکی از دانشجویان خواستم تا از داروخانه بیرون مدرسه یک سرنگ بخرد تا با آن سر انگشتان آقای چن را خراش بدهم. وقتی ازهمه ده انگشتش قطرات خون ( اندازه یک نخود) خارج شد، رنگ به چهره آقای چن و روح به چشمانش بازگشت . ولی دهانش هنوز کج مانده بود. پس گوشهایش را کشیدم تا پر ا ز خون شدند وقتی کاملا سرخ شدند، لاله گوش راستش را دو بارخراش دادم تا دو قطره خون خارج شود. وقتی از هرلاله گوشش دو قطره خون خارج شد ، یک معجزه رخ داد. در عرض 3-5 دقیقه شکل دهانش به حالت طبیعی خود برگشت و تکلمش هم روان و واضح شد. او را گذاشتیم تا یک مدت استراحت کند
و یک فنجان چای داغ هم دادیم بعد کمکش کردیم تا از پله ها پایین برود.
او را به بیمارستان \\\"ویوا\\\" رساندیم. یک شب در بیمارستان بستری شد و روز
بعد برای تدریس به مدرسه بازگشت . همه چیز به حالت نرمال در آمد.
* به طور معمول قربانیان سکته از پارگی جبران ناپذیر مویرگها در راه بیمارستان رنج می برند. در نتیجه این گونه بیماران هرگز بهبود نمی یابند .
* بنابراین ، سکته دومین علت مرگ است. اگر کسی خوش شانس باشد، زنده می ماند ولی ممکن است تا آخر عمر فلج بماند. این اتفاق وحشتناکی است که در زندگی می تواند رخ دهد.
* اگر همه ما این روش را به خاطر داشته باشیم و به سرعت پروسه نجات زندگی را شروع کنیم قربانیان دوباره احیا شده و صد در صد حالت عادی خود را به دست خواهند آورد
تصویر کاربری
#21ارسال '13:15 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
میدونستین داشتن گیاه کاکتوس یا هر گیاهی که از خانواده کاکتوس است چه خاصیتی دارد؟
کاکتوس مخصوصا نمونه برگ پهن و تیغ دارش تنها گیاهیست که تشعشات و نویزهای گوشی های همراه و پارازیتهای ماهواره ای رو بخود جذب و از بروز بیماریهایی چون سرطان جلوگیری میکند !
پس تا میتوانید در منزلتان کاکتوس نگهداری کنید !
تصویر کاربری
#22ارسال '13:18 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
اگر خدای نکرده دستاگه دستتان سوخت باید.
.
.
.
.




. یک کیسه آرد در یخچال خود نگه دارید حیرت آوره!!! چطور تا به حال راجع به آن چیزی نشنیده بودیم؟ من همیشه آن را زیر شیر آب سرد می گرفتم. تجربه ی یک خانم با سوختگی ها چندی پیش هنگام پختن ذرت، چنگالم را در آب جوش کردم تا ببینم که ذرت ها آماده هستند یا خیر... ولی اشتباها دستم در آب جوش رفت... همان طور که داشتم جیغ و فریاد می کردم، یکی از دوستانم که یک دامپزشک ویتنامی است وارد خانه شد و پرسید که مقداری آرد ساده دارم یا نه؟ من کیسه را آوردم و او دست مرا در آن فرو برد و به من گفت که دستم را به مدت 10 دقیقه در آن آرد نگه دارم... و من هم همینکار را کردم...او به من گفت که در ویتنام، مردی آتش گرفته بود و آنها در حالی که ترسیده بودند، برای خاموش کردن او کیسه ای آرد بر سر و تن او پاشیده بودند، و در کمال تعجب دیده بودند که نه تنها آن آرد آتش را خاموش کرده است، بلکه باعث شده بود که او حتی یک تاول هم نزند خلاصه ....من دستم را به مدت 10 دقیقه در کیسه ی آرد نگه داشتم و آن را بیرون آوردم و دیدم که حتی یک رد قرمز و یا تاولی روی آن وجود ندارد و از همه مهمتر، به هیچ عنوان دردی هم ندارد. از آن زمان، من یک کیسه آرد برای زمان هایی که خودم را می سوزانم، در یخچال نگهداری می کنم. آرد سرد تأثیر بیشتری نسبت به آرد با دمای اتاق دارد. من از آرد استفاده کرده ام و تا به حال یک لک سوختگی قرمز و یا تاول نداشته ام. حتی یک بار زبانم را سوزاندم و آرد را به مدت 10 دقیقه روی آن گذاشتم... درد آن ناپدید شد و سوختگی آن هم برطرف شد آن را امتحان کنید.... معجزه را تجزبه کنید!! یک کیسه آرد در یخچال خود نگه دارید و از این کار خوشحال خواهید شد در ضمن باید اشاره کنم که محدوده ی سوخته شده را اول زیر آب سرد نگیرید.... آن را مستقیما در آرد قرار داده و 10 دقیقه نگه دارید
تصویر کاربری
#23ارسال '13:19 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
یک تکته دیگه برای سوختگی پوست
که یکی از آشنایانمان اعمال میکرد این بود که
شکر را در آب حل میکرد و روی قسمت سوختگی می مالید. اثر آن از بین میرفت
تصویر کاربری
#24ارسال '13:40 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060

فواید عسل برای پوست 1


سایت جام جم آنلاین نوشت: عسل رطوبت لازم را برای پوست فراهم می­‌کند و یکی از بهترین درمان­ها برای رفع خشکی پوست است.

عسل

عسل پاک‌کننده‌ای قوی است و پوست و سلول‌های خشک و مرده را از بین می‌­برد و به علت خاصیت مرطوب‌کنندگی و تقویتی در ساخت کرم­ها و ماسک­های خانگی برای شفافیت و درخشندگی صورت کاربرد فراوان دارد.

ماسک‌­های عسل ایجاد چسبندگی می­‌کند و استفاده از آن صبر و حوصله می­‌خواهد، اما همیشه به خاطر داشته باشید سالم‌ترین ماسک­‌های صورت، ماسک­‌هایی هستند که در تهیه آنها از مواد طبیعی استفاده شده است و فاقد هر گونه افزودنی است.

هنگام استفاده از ماسک دقت کنید که صورت کاملا با فوم­های پاک­‌کننده تمیز شود و هیچ گونه کرم و مواد آرایشی روی صورت نباشد. بعد از پاک کردن، صورت را با آب ولرم و صابون بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه‌ها بزنید.

پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید، اما اطراف چشم و لب­ها را خالی نگه دارید. بعد از 15 دقیقه به آرامی مواد را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید. لازم به ذکر است ترکیبات ماسک­ها جنبه غذایی دارند و فسادپذیرند و باید برای مصرف فوری تهیه شوند.

تصویر کاربری
#25ارسال '13:40 1393/10/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060

* عسل و ماست

دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و بعد از 20 ـ 15 دقیقه شست‌وشو دهید. عسل علاوه بر خاصیت ضدعفونی باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش­های سرسیاه خواهد شد.


* سیب و عسل

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید، کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثر نرم‌کننده و ضدآکنه دارد.


* تخم‌مرغ و عسل

در یک فنجان یک تخم‌مرغ بشکنید و به آن نصف قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر خشک اضافه کنید و خوب به‌ هم بزنید تا مخلوط شود. این مخلوط را روی صورت و گردن بمالید و 15 دقیقه دراز بکشید، سپس با آب گرم شست‌وشو دهید.

فواید عسل برای پوست 2
* موز و عسل

مخلوط موز له شده و دو قاشق عسل، ماسک بسیار مناسبی جهت پوست­های خشک است. در زمستان که دست­ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می‌­شوند، می­‌توانید از این ماسک برای دستان خود استفاده کنید. همچنین اضافه کردن یک قاشق پودر جوانه گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر خواهد کرد.
تصویر کاربری
#26ارسال '14:17 1393/10/28

آرزو مستقیم|فارس / سروستان

پست‌ها 1478
ممنون نرجس جون.
تصویر کاربری
#27ارسال '19:32 1393/10/28

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
برنج و زیبایی پوست

مه شو: برای قرنهاست که زنان آسیایی برای زیبایی پوست و موی خود از برنج و آب آن استفاده می کنند. آب برنج مانند یک تونر عالی شستشوی مو و پوست عمل می کند. می توانید آب برنج را در یک شیشه و یا بطری و در جای خنک تا چند روز نگهداری نمایید. توصیه می کنیم بیشتر از 3 تا 4 روز آن را نگه ندارید زیرا امکان دارد بوی آن تغییر کرده و بوی نامطبوعی به خود بگیرد.

با روش های گوناگونی می توانید از آب برنج برای پوست خود استفاده کنید. می توانید آن را به شکل های مختلفی مانند بخور، تونر و یا به شکل اسپری بر پوست خود به کار برید. بهتر است آب برنج را شب هنگام یا صبح ها بر پوست صورت خود اسپری نمایید.

شما حتی می توانید از برنج و آب آن به شکل ماسک نیز استفاده نمایید. ماسک برنج را معمولا از ترکیب آب برنج با پودر برنج تهیه می کنند. این ماسک صورت به شکلی فشرده و ورقه ای می باشد که به راحتی می توانید آن را بر صورت خود قرار دهید. بهتر است این ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر پوست خود قرار دهید.

فواید برنج برای زیبایی پوست:

1- عصاره برنج تولید کلاژن را افزایش داده و در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست مؤثر می باشد.

2- ساختار شیمیایی برنج در بازسازی سلول های آسیب دیده پوست و کاهش سلول های مرده آن کمک می کند.

3- برنج حاوی مواد آریزانول است. آریزانول مانع از پیری پوست شده و اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب می‌کند. آریزانول گردش خون را بهبود بخشیده، ترشحات پوستی را افزایش داده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

4- برنج حاوی ویتامین E است که پوست را تغذیه می کند و باعث می شود شما جوانتر به نظر برسید.

5- اسید فرولیک موجود در برنج، به عنوان یک آنتی اکسیدان، مانند محافظ پوست در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند.

تصویر کاربری
#28ارسال '19:39 1393/10/28

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
بهترین و بدترین زمان غذا خوردن برای کاهش وزن ،چه هنگامی است؟ (1)

مه شو: آیا می دانید بهترین و بدترین زمان غذا خوردن چه هنگامی است؟ با وجود اطلاعات متفاوتی که این روزها در میان افراد جامعه رد و بدل می شود، تصمیم گیری در این خصوص شاید کار چندان آسانی نباشد.

در این مقاله قصد داریم نتیجه آخرین تحقیقات محققان را در این زمینه را با شما دوستان عزیز مه شو به اشتراک بگذاریم.

- به محض بیدار شدن از خواب، حتما صبحانه ای مغذی و پرانرژی میل کنید.

این تایم، یکی از مهمترین زمانهای غذا خوردن محسوب می شود.بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که با حذف صبحانه و صرفا ورزش کردن در تایم صبح می توانند کالری بیشتری را سوزانده و کاهش وزن خوبی داشته باشند.در مقالات مه شو، بارها به این نکته تاکید شده که حذف صبحانه، نه تنها در کاهش وزن، موثر نیست، بلکه موجب گرسنگی و افت شدید انرژی، بخصوص هنگام ورزش شده و بدن به ناچار، مجبور به پرخوری بیشتر و ریزه خواری در طی روز خواهد شد و این کار بدترین اتفاقی است که می تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند، رخ دهد.

در ضمن، با خوردن صبحانه ای کامل و مغذی، علاوه بر کسب انرژی لازم برای فعالیت های روزانه، متابولیسم بجا و منظمی را هم استارت خواهید زد که همین شروع خوب، موجب سوخت و ساز بهتر و در نتیجه، کاهش وزنی مطلوب خواهد شد.

صبحانه خود را با نان کامل، تخم مرغ و مواد غذایی سالمی از این قبیل آغازکنید.صبحانه کامل، برای ساعتها شما را سیر نگه داشته و مانع از ریزه خواری در طی روز می شود.

فراموش نکنید که شروع سالم یک روز، انرژی و شادابی کل روز را تضمین خواهد کرد.
.
تصویر کاربری
#29ارسال '19:40 1393/10/28

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
بهترین و بدترین زمان غذا خوردن برای کاهش وزن ،چه هنگامی است؟ (2)

2- در طی روز، وعده های غذایی بیشتر اما کم حجم داشته باشید

وقتی 3 وعده سنگین را در طی روز مصرف میکنید، در فواصل هضم غذا، دچار افت انرژی خواهید شد و مسلما در چنین شرایطی، میل به خوردن غذای بیشتر دارید تا این افت را جبران کنید.

اما برنامه ریزی برای وعده های بیشتر و با حجم کمتر، این شانس را به شما می دهد که مانع از این پرخوری شده و علاوه بر اینکه انرژی شما به طور مداوم حفظ می شود، کمک می کند تا کاهش وزن سالم و مطمئنی را تجربه کنید.

3-بعد از ظهر، کربوهیدرات مصرف کنید.

تعجب نکنید! طبق آخرین تحقیقات، محققان به این نتیجه رسیدند که بدن پس از سپری کردن یک روز پر تلاش، نیاز به ریکاوری و سوخت گیری دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای تامین این سوخت، کربوهیدرت ها هستند.این مواد، انرژی لازم را برای روز بعد ذخیره کرده و بدن را کاملا آماده و مهیا می سازند.

در خوردن کربوهیدرات ها، افراط نکنید.به اندازه نیاز بدن، سبک، اما مغذی غذا بخورید و به این ترتیب ،بدنی سالم و پرانرژی داشته باشید
تصویر کاربری
#30ارسال '19:40 1393/10/28

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
بهترین و بدترین زمان غذا خوردن برای کاهش وزن ،چه هنگامی است؟ (3)

4- دیر وقت غذا نخورید

در این مقاله، در خصوص بهترین و بدترین زمانهای غذا خوردن صحبت می کنیم. اگر می خواهید بدترین زمان غذا خوردن را بشناسید، بهتر است بدانید که هیچ زمانی بدتر از آخر شب نیست!

غذا خوردن آخر شب و هنگام خواب، تمام کار شما را خراب می کند.شما کل روز تلاش می کنید تا مواد مغذی و سالمی را به بدن برسانید، اما گرسنگی شب و هوس خوردن یک وعده آخر شب، همه برنامه رژیم شما را بر هم خواهد زد.

میل به گرسنگی را با خوردن مواد غذایی مثل هویج، انواع توت ها و از این قبیل فرونشانید، چرا که این مواد غذایی بسیار کم کالری بوده و در عین حال کمک می کنند تا میل به خوردن در شما بر طرف گردد.

5- زیاد نگران نباشید

بهتر است در مورد انواع مواد غذایی و زمان خوردن آنها در طی روز زیاد نگران نباشید.در عوض بیشتر بر سالم و مغذی بودن آن متمرکز شوید.

چنانچه میزان مناسبی غذا را با توجه به نیازهای بدن خود مصرف می کنید، بنابراین جای نگرانی نیست.سعی کنید نیازهای بدن را با توجه به میزان فعالیت بدنی خود در طی روز شناسایی کرده ، به اندازه و در ساعات مختلف روز غذا بخورید و فقط وعده آخر شب را فراموش کنید.

سالم و شاداب بمانید
تصویر کاربری
#31ارسال '23:53 1393/10/28

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706


چطوردانه های سر سیاه پوست را از بین ببریم (1)


مه شو: دانه‌های سر سیاه دانه های بسیار ریزی هستند که به منافذ پوست چسبیده و کم کم سفت می‌شوند. اکثرا پوست‌های چرب مستعد ابتلا به این دانه‌های سرسیاه هستند، به همین دلیل هم اغلب این دانه‌ها بر روی بینی ظاهر می‌شوند، چرا که چرب‌تر بقیه‌ی نواحی صورت است.


برای از بین بردن این دانه‌ها، محصولات زیادی در بازار موجود است، اسکراب صورت، انواع شوینده‌های صورت، ماسک صورت و نوار بینی برخی از این محصولات هستند که ادعا دارند در برطرف شدن این دانه‌ها کمک فراوانی می‌کنند. با این حال، می‌توانید این دانه‌ها را با راه حل‌های خانگی هم از بین ببرید، راه حل‌هایی مفید و مقرون به صرفه تر.



اسکراب خانگی خود را بسازید

اولین کاری که برای خلاص شدن از شر دانه های سر سیاه روی بینی میتوانید انجام دهید این است که اسکراب مناسب با نوع پوستتان را بسازید. فقط به محصولات موجود در بازار تکیه نکنید، بسیاری از اسکراب های خانگی برای پوست عالی کار می‌کنند و به از بین بردن آلودگی منافذ پوست کمک شایسته ای میکنند. این اسکراب های خانگی تماما حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی خشن هستند. د.

برگ گشنیز و پودر زردچوبه

برگ گشنیز تازه را خرد یا آسیاب کرده و آن را با کمی پودر زردچوبه مخلوط نمایید. این خمیر را بر روی بینی خود به مدت 15 دقیقه گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید. این یک درمان خانگی خوب برای دانه های سر سیاه است.

لیمو و شکر

یک قاشق چای خوری شکر و چند قطره آب لیموی تازه را با هم مخلوط نمایید. حالا این مخلوط را بر روی بینی خود بگذارید و به آرامی به صورت دایره وار آن را بمالید. این مخلوط واقعا در خلاص شدن از شر دانه های سر سیاه کمکتان خواهد کرد.
.

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»