جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. متفرقه
  4. نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی

نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی - صفحه 4

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع16146
تصویر کاربری
#47ارسال '20:29 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

رازهای لاغری 7 کشور دنیا 2/2
4. لهستان: در خانه غذا بخورید!
وقتی شما در خانه غذا می‌خورید راحت‌تر می‌توانید برنامه غذایی خود را انتخاب کنید. همچنین امکان بیشتری دارد که مواد غذایی سالم و مفید برای سلامتیتان (ازجمله مواد لبنی کم چرب یا پروتئین بدون چربی) را مصرف کنید. لهستانی‌ها تنها 5 درصد از بودجه خود را برای غذا خوردن در رستوران یا فست فود صرف می‌کنند این در حالی است که این رقم برای کانادایی‌ها از 30 درصد نیز تجاوز می‌کند. کارشناسان اظهار می‌دارند که رابطه‌ای مستقیم بین کاهش پخت و پز در خانه (به علت شاغل شدن زنان) و افزایش آمار چاقی در 30 سال گذشته وجود دارد. در نتیجه برای کاهش وزن و صرفه‌جویی اقتصادی دقت داشته باشید که به‌تدریج از تعداد دفعاتی که به رستوران رفته و به تبع آن پولی را که صرف این کار می‌کنید، بکاهید

5. فرانسه: وقت کافی برای غذا خوردن اختصاص دهید!
فرانسوی‌ها دوست دارند در آرامش کامل غذا بخورند. به طور متوسط، 96 درصد خانواده‌های فرانسوی، شام را همراه کل اعضای خانواده میل می‌کنند و در ایام هفته به‌طور میانگین 33 دقیقه و در آخر هفته‌ها 43 دقیقه را به شام خوردن اختصاص می‌دهند. نکته شگفت‌آور این است که وقتی غذای خود را در زمان طولانی‌تری می‌خوریم، مقدار غذای کمتری مصرف می‌کنیم. کارشناسان بر این باورند که مدت زمان ایده‌آل برای صرف غذا حداقل 20 دقیقه است چرا که طی این زمان، معده فرصت کافی برای ارسال پیام سیری به مغز را دارد. در نتیجه، هر چه آهسته‌تر غذا بخوریم، غذای کمتری مصرف خواهیم کرد
تصویر کاربری
#48ارسال '20:30 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
رازهای لاغری 7 کشور دنیا 2/3


6. فنلاند: پیاده‌روی کنید!
پیاده‌روی‌های طولانی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه فنلاندی‌ها است. تنها وسایل مورد نیاز برای پیاده‌روی به سبک فنلاندی‌ها، یک جفت کفش پیاده‌روی و یک جفت عصای ارزان قیمت است. عصا کمک می‌کند که تعادل خود را حفظ کنیم – خصوصا بر روی زمین یخ زده - و استفاده آن به افراد سالمند بسیار توصیه می‌شود. از همه بهتر این که حمل این عصاها باعث می‌شود عضلات دست و بازو به کار گرفته شوند و در پی آن 20 درصد بیشتر کالری بسوزانیم. مطالعات نشان داده‌اند که این ورزش سبک تا 65 درصد باعث می‌شود کالری بیشتری بسوزانیم. مهم نیست در چه وقتی از سال به سر می‌برید: پیاده‌روی روزانه روشی بسیار ساده برای کاهش وزن است.

7. اسپانیا: آرام غذا بخورید.
هرچه سریع‌تر غذا بخوریم، پرزهای چشایی روی زبان کمتر طعم غذا را حس می‌کنند و در پی آن بیشتر طول می‌کشد که سیر شویم. اسپانیایی‌ها از مدت‌ها پیش به این مسأله اهمیت داده‌اند. آن‌ها غذا را با فاصله زمانی می‌خورند و بی‌هیچ عجله‌ای هنگام صرف غذا صحبت می‌کنند و به خوبی مواد غذایی را می‌جوند. محققان دانشگاه آیلند انگلستان، اثر مثبت این کار را در کاهش وزن ثابت کرده‌اند. شاید دلیل اصلی تأثیر وقفه بین غذا‌ها و آهسته غذا خوردن، در کاهش وزن و تناسب اندام این است که معده فرصت کافی برای ارسال پیام سیری به مغز را دارد.
تصویر کاربری
#49ارسال '20:31 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706


رژیم غذایی مناسب شاغلین



اکثراً در طول ساعت کاری از نظر تغذیه بی‌دقتی می‌کنند در صورتی که یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند در سلامت بدن تاثیر زیادی داشته باشد.یک رژیم غذایی متعادل فقط به خانه محدود نمی‌شود؛ در واقع مقدار مناسب غذا و مناسب با نیاز بدن، تنوع محصول غذایی و وعده‌های غذایی به طور منظم، ترکیبی است که برای سلامت بدن و روح تاثیرگذار است و باید حفظ شود؛ علاوه بر این وعده‌های غذایی سالم و متعادل در بهبود کار موثر است. هر شخص با توجه به بدن و فعالیت خود باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشد و این یکی از ضروریات در حفظ سلامت و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هاست. یک کارمند می‌تواند برای ناهار ساندویچ بخورد به شرطی که این ساندویچ سرشار از سبزیجات و کم چربی باشد، علاوه بر این باید بهداشت از طرف کارفرما و کارمند حتماً رعایت شود.

در مطالعه‌ای دیگر که توسط موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی (INSEE) انجام شد نشان داد در بیست سال گذشته زمانی که افراد شاغل صرف ناهار می‌کنند کاهش یافته است و این خود تاثیرات مضر بر روی سلامت انسان دارد؛ 60 درصد مدیران و کارمندان ناهار را به کل فراموش می‌کنند و وقتی برای صرف ناهار ندارند، با اینکه ناهار برای تعادل فیزیکی و مهارت‌های فکری واقعاً ضروری و لازم است. هر فرد متناسب با کاری که انجام می‌دهد باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد و زمانی که برای ناهار صرف می‌شود باید همراه با آرامش و گفتگو با همکاران باشد زیرا برای تسکین روح بهتر است. در وعده‌های غذایی در محیط کار مواد لبنی، سبزیجات خام همراه با غذا، سالاد بدون سس، نوشیدنی سالم و مصرف کلسیم بسیار مفید است، سعی کنید در این وعده غذایی (ناهار) نمک را کاهش دهید.


تصویر کاربری
#50ارسال '20:33 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
رژیم غذایی مناسب شاغلین 2


1. افرادی که کار شبانه دارند:
کار شب ساعت بیولوژیکی را مختل می‌کند و اغلب منجر به عدم تعادل در رژیم غذایی می‌شود و گاهی باعث افزایش وزن می‌شود؛ این افراد به منظور مقاومت در برابر خواب آلودگی و هوشیار بودن باید تغذیه‌ای متفاوت داشته باشند و این باید 5 وعده غذایی داشته باشند. افرادی که کار شبانه دارند باید قبل از خوابیدن وعده غذایی سبک داشته باشند؛ ناهار این افراد باید طبیعی باشد، شام قبل از رفتن به محل کار(19:30 یا 20:30) خورده شود و دو میان وعده در طول شب یکی نیمه شب و دیگری حدود 4 صبح میل کنند. شاغلین شب برای شام باید غذاهایی سبک مانند میوه، سبزیجات، سالاد، غلات سبوس‌دار، شیر و محصولات لبنی، چای‌های گیاهی مصرف کنند.
دکتر «اُدیل لابروس» متخصص تغذیه گفت: شاغلین باید از خوردن غذاهای چرب و شیرین، کافئین خودداری کنید؛ به منظور اجتناب از اختلالات گوارشی باید حداقل 30 دقیقه وقت برای غذا خوردن بگذارید. مقداری از غذایی که برای ناهار آماده می‌کنید برای شب هم بگذارید. افراد شاغل در صورت حفظ کردن رژیم غذایی می توانند از خطر هیپوگلیسمی، از دست دادن تمرکز و حافظه جلوگیری کنند و با رعایت رژیم غذایی ذکر شده باعث کاهش اضافه وزن و چاقی می‌شود.
..
تصویر کاربری
#51ارسال '20:33 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
رژیم غذایی مناسب شاغلین 3


2. افرادی که کار فیزیکی دارند:
اگر کار فیزیکی دارید وعده غذایی باید با انرژی مصرف شده مطابقت داشته باشد؛ برای این افراد بهتر است غذاهایی که باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شوند و دارای پروتئین (گوشت و ماهی) هستند مصرف کنند، گوشت قرمز دارای آهن است، این ماده معدنی باعث ترکیب هموگلوبین سلول‌های قرمز خون می‌شود و برای حفظ شکل ماهیچه‌ها ضروری است؛ افرادی که فعالیت‌شان زیاد است نیاز بیشتری به کربوهیدرات و هیدراتاسیون دارند مانند ماکارونی، برنج، سیب زمینی یا نان باید در منوی غذایی آنها گنجانده شود؛ این افراد باید محصولات لبنی و ویتامین D مانند تخم مرغ و کره که از استخوان‌ها محافظت می‌کنند یا میوه و سبزیجات که دارای فیبر و ویتامین هستند مصرف کنند
تصویر کاربری
#52ارسال '20:34 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
رژیم غذایی مناسب شاغلین 4


3. افرادی که کار کم تحرک دارند:
این افراد به علت اینکه بیشتر نشسته‌اند انرژی کمتری مصرف می‌کنند؛ مطالعات اخیر نشان دادند افرادی که کارهای کم تحرک انجام می‌دهند معمولاً اضافه وزن پیدا می‌کنند یا چاق می‌شوند، بنابراین لازم است تعادل را در غذا خوردن رعایت کنند و غذایی متشکل از پروتئین حیوانی (گوشت، ماهی و تخم مرغ)، نباتی (سویا، جو، گندم و بلغور)، کربوهیدرات (غلات، حبوبات، سیب زمینی، میوه)، چربی‌ها (کره، روغن زیتون، آواکادو، آجیل، بادام و پنیر)، ویتامین‌ها و عناصر کمیاب که در آب، میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد مصرف کنند. البته نوشیدن آب و ورزش هفتگی فراموش نشود
تصویر کاربری
#53ارسال '23:1 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

معجزه طب سنتی برای رفع سفیدی موها!


مه شو: این روزها سفید شدن زودهنگام موها یکی از نگرانی های بسیاری از افراد جوان جامعه است.در پاسخ به سوال دوستان عزیز که تمایل داشتند با روشهای طب سنتی، از سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری کنند، مقاله زیر تقدیم شما می شود:

از نظر درمانگران طب سنتی، سفیدی موها تنها نشانه بالا رفتن تعداد روزهای زندگی نیست و این سفیدی می‌تواند نتیجه عوامل دیگری نیز باشد.

از دیدگاه این درمانگران کمبود ویتامینB12، اختلال در عملکرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی از جمله عواملی است که می‌تواند سفید شدن موها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن‌ هستید که سفید شدن موهای‌ شما قبل از30 سالگی به دلیل وراثت و فاکتورهای ژنتیک نیست می‌توانید به نسخه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با ساده‌ترین شیوه‌ها با سفیدی تارهای موی خود مبارزه کنید.

1-کمبود منگنز را جبران کنید
عوامل مختلفی برای سفیدی مو در سنین پیش از میان‌سالی وجود دارد. گاهی تنش‌های عصبی، اختلال در عملکرد تیروئید، رژیم نادرست یا کمبود منگنز در مواد غذایی از جمله مهم‌ترین عواملی است که منجر به سفید شدن موها می‌شود.از دیدگاه درمانگران طب سنتی اصلاح هر یک از این اختلال‌ها می‌تواند به کاهش روند سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن موها منجر شود.

گنجاندن سیر در وعده‌های غذایی یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که کمک زیادی به جبران کمبود منگنز در بدن می‌کند. اگر بتوانید سیر را به عنوان چاشنی اصلی به وعده‌های غذای اصلی خود اضافه کنید تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفیدی موها خواهید گذاشت. چه بهتر که بتوانید از سیری که با پودر منگنز تغذیه شده باشد مصرف کنید. این سیر می‌تواند هم جبران کمبود منگنز بدن‌تان را بکند و هم در آن واحد عوامل سفیدی مو را در بدن‌تان کاهش دهد

تصویر کاربری
#54ارسال '23:6 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
معجزه طب سنتی برای رفع سفیدی موها! 2

2- موها را با چای سیاه بشویید
یکی از شیوه‌های طبیعی و بی‌دردسر برای از بین بردن سفیدی موها ماساژ موها با لوسیون گیاهی چای سیاه است. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم نیست از این داروخانه گیاهی به آن عطاری بروید. می‌توانید به راحتی این لوسیون را در آشپزخانه منزل‌ تهیه کنید.

برای تهیه این لوسیون کافی است یک قاشق غذاخوری چای سیاه را با یک قاشق غذاخوری گیاه مریم‌گلی خشک شده با 2 لیوان آب روی حرارت بگذارید تا آرام آرام بجوشد و یک لیوان از این جوشانده باقی بماند. سپس این جوشانده را از روی حرارت بردارید و آن را صاف کنید. اجازه دهید لوسیون به خوبی سرد شود. این لوسیون را هر هفته تهیه کنید و از آن برای ماساژ موهای‌ استفاده کنید.می توانید هر روز از این لوسیون بهره ببرید.

بهترین روش برای سیاه‌کردن تارهای سفید مو این است که آنها را با این لوسیون گیاهی 5 دفعه در هفته ماساژ دهید. بهترین حالت آن است که برای شست‌و شوی موهای‌ ازیک شامپوی گیاهی سبک استفاده کنید و پس از آن موها را با این لوسیون ماساژ دهید.

یکی دیگر از لوسیون‌های گیاهی و طبیعی که می‌تواند به تیره‌ شدن موهای سفید کمک کند جوشانده گیاه تنباکو است که به روش جوشانده چای سیاه آماده می‌شود. ماساژ این جوشانده نیز می‌تواند روند تیره شدن موها را تسریع کند.

تصویر کاربری
#55ارسال '23:6 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
معجزه طب سنتی برای رفع سفیدی موها! 3

.

3-هفته‌ای دو بار، 30 دقیقه این روغن مو را تجربه کنید
اگر ترجیح می‌دهید علاوه بر درمان سفیدی موها به جوان‌شدن ساقه موهای‌ نیز کمک کنید، توصیه می‌کنیم ترکیب روغن حنا و نارگیل را تجربه کنید. برای تهیه این روغن که می‌تواند با یکی 2مرتبه استفاده موهای سفید را تیره کنید.

کافی است مقداری روغن نارگیل خالص از نزدیک‌ترین عطاری محل تهیه کنید و به اندازه یک استکان از آن را درون ظرفی بریزید و آن را به شیوه غیرمستقیم روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. وقتی روغن به جوش آمد آن را از روی حرارت بردارید و برگ‌های خشک شده گیاه حنا را داخل آن بیندازید. بعد از مدتی خواهید دید که رنگ روغن به قهوه‌ای متمایل می‌شود.

برای استفاده از این روغن کافی است اجازه دهید به طور کامل سرد شود. سپس با کمک یک قاشق چای خوری چند قطره از آن را روی موها بریزید و با کمک بند دوم‌ انگشتان دست به آرامی موها را ماساژ دهید. این شیوه ماساژ مانع از آسیب رسیدن به ریشه مو و کنده‌شدن آنها می‌شود. این روغن را هفته‌ای 2 بار روی موهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی موهای‌تان بماند
تصویر کاربری
#56ارسال '23:7 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
معجزه طب سنتی برای رفع سفیدی موها! 4


4-هفته‌ای سه مرتبه با مواد غذایی لازم، سفیدی‌ موها را سیاه کنید
اگر موهای‌ شما خیلی زودتر از آنچه که باید سفید شده و به دنبال راهی برای پوشاندن آنها هستید، اگر انواع و اقسام رنگ‌های گیاهی و شیمیایی را تجربه کردید و باز هم شاهد رویش موهای سفید هستید، بهتر است به توصیه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با کمک طبیعی‌ترین نسخه‌ها برای همیشه از شر موهای سفید خلاص شوید. درمانگران طب سنتی اصلاح رژیم غذایی را بهترین شیوه درمان و از بین بردن سفیدی موها می‌دانند.

آنها به مراجعان خود توصیه می‌کنند برای از بین رفتن سپیدی موها و سیاه‌شدن آنها گیاهانی مانند پیاز، سیر، شاهی، هلیله سیاه و برنج سبوس‌دار را در وعده‌های غذایی‌شان بگنجانند. مصرف برنج سبوس‌دار و هلیله سیاه در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی و جایگزینی آن به جای برنج معمولی در کنار مصرف گیاهانی مانند پیاز و سیر و شاهی تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی موها و سیاه‌شدن آنها دارد. تنها باید کمی صبر داشته باشید تا ببینید این خوراکی‌ها چطور جوان‌تان می‌کند
تصویر کاربری
#57ارسال '23:8 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
معجزه طب سنتی برای رفع سفیدی موها! 5


5-این توصیه‌ها را جدی بگیرید:
برای پیشگیری از سفید شدن و خاکستری شدن‌ موها نه تنها استفاده از ماسک‌ گیاهی توصیه می‌شود بلکه اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن مواد طبیعی نیز به سبد غذایی افراد می‌تواند تاثیر مستقیمی بر پیشگیری از سفیدشدن موها داشته باشد.

به اعتقاد درمانگران طب سنتی مصرف ترکیب یک حبه زنجبیل رنده شده با یک قاشق غذاخوری عسل یکی از بهترین ترکیب‌های خوراکی است که می‌تواند به پیشگیری از سفیدشدن تارهای مو کمک کند.

برای درمان سفیدی تارهای مو و براق شدن موها یکی از بهترین لوسیون‌ها استفاده از ترکیبی از روغن نارگیل با آب لیموی تازه است. ماسکی که از ترکیب 2 قاشق پودر حنا، یک قاشق ماست، یک قاشق برگ خشک شده ریحان و 3 قاشق قهوه نیز به دست آمده باشد علاوه بر آنکه در تیره شدن تارهای موی سفید و خاکستری بسیار موثر است، می‌تواند به تقویت تارهای مو و ریشه موها نیز کمک ‌کند.

تهیه لوسیون پیاز و ماساژ آن بر تارهای مو یکی دیگر از شیوه‌هایی است که توصیه میشود.

زیبا باشید
تصویر کاربری
#58ارسال '23:14 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
چطور با ریمل ، فاصله چشم ها را متناسب تر و زیبا تر سازیم؟


دارند،نکاتی اصولی را از قول یکی از بهترین طراحان زیبایی به نام سونیا کشاک، یادآوری کنیم.

توجه به مدل چشم

شناخت دقیق فرم و مدل چشم ها، اهمیت زیادی در انتخاب نوع آرایش مناسب با آن خواهد داشت.

قبل از ریمل زدن، با فر مژه، مژه ها را به زیبایی حالت دهید.اینکار علاوه برحفظ حالت طبیعی چشم ها،باعث می شود که ریمل کمتری هم استفاده کنید.

چشم های دور از هم

در مرحله اول، همه مژه ها را با ریملی که برسی نازک و دقیق دارد، ریمل بزنید.

در مرحله بعد ، برای پوشش مژه ها از گوشه داخلی تا وسط پلک، به برسی نیاز دارید که کمی بزرگ تر باشد.اینکار باعث می شود که فاصله چشم ها از هم کمتر نشان داده شود.

بعد از اینکه مژه ها را کاملا با ریمل پر کردید، با شانه مژه، آنها را شانه بزنید تا مژه ها کاملا مرتب و طبیعی به نظر برسند.
.
تصویر کاربری
#59ارسال '23:14 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
چطور با ریمل ، فاصله چشم ها را متناسب تر و زیبا تر سازیم؟


چشم های نزدیک به هم

در مورد چشم های نزدیک به هم، بر خلاف مدل چشم های با فاصله، بهتر است تاکید بیشتری بر گوشه چشم ها داشته باشید.چرا که با ریمل زدن بیشتر مژه های این قسمت، چشم ها با فاصله بیشتر و بازتر به نظر خواهند رسید.

بعد از زدن فر مژه، لایه اول ریمل را روی همه قسمت های مژه، از گوشه داخلی تا انتهای مژه ها بزنید.

لایه دوم ریمل فقط از وسط پلک به قسمت گوشه خارجی چشم ها زده می شود تا تاکید بیشتری بر این قسمت داشته باشد . با حرکت برس ریمل به جلو و عقب، ریشه مژه ها را تیره تر از قسمت های دیگر کنید تا این تیرگی، توجه بیشتری را به این قسمت جلب کند.

سونیا پیشنهاد می کند که اگر می خواهید حجم مژه ها را بیشتر نشان دهید،می توانید با چند مژه اضافه از وسط پلک به سمت خارج پلک آنها را پرتر کنید.

و در آخر، کسانی که چشم های بسته و ریزی دارند، بهتر است بعد از لایه اول ریمل بر روی همه مژه ها، لایه دوم را بیشتر بر قسمت مژه های وسط پلک متمرکز کنند.برای اینکار بهتر است از ریملی با برس باریک استفاده نمایند
تصویر کاربری
#60ارسال '23:22 1393/10/30

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
میوه هایی که پوست های خشک را آبرسانی می کنند


در حالی که مرکبات برای پوست های چرب، خوب و مفید هستند اما باعث دهیدراته شدن و خشکی بیشتر پوست های خشک می شوند زیرا رطوبت را به سمت خود، جذب می کنند. بنابراین؛ بهتر است برای پوست های خشک، میوه هایی بسیار مرطوب کننده و مغذی انتخاب نماییم. میوه هایی مانند موز، پاپایا و هلو می توانند برای پوست های خشک، شگفت آور باشند.

موز:

موز، خواص مرطوب کننده ای دارد که برای افراد دارای پوست خشک، فوق العاده مفید می باشد. موز، رطوبت پوست را حفظ کرده و آن را مرطوب نگه می دارد و از طرفی به پوست، آبرسانی می کند.

یک عدد موز را در کاسه له کنید و سپس چند قطره عسل و 2 قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه نمایید. آنها را خوب با هم مخلوط کنید و خمیری صاف و یکدست به دست آورید. آن ترکیب را بر روی پوست گردن و صورت خود قرار دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه، آن را بشویید. از استفاده این ترکیب به دور چشم اجتناب نمایید. چنانچه می خواهید پوست خود را لایه برداری کنید، مقداری جو نیز به این مخلوط اضافه کنید.
تصویر کاربری
#61ارسال '16:49 1393/11/3

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060

آشنایی با خواص چای کامبوجا؛ معجزه‌ای شفابخش 1

تغذیه > خواص خوراکی‌ها - همشهری آنلاین:
این روزها محبوبیت قارچ کامبوجا در میان دوستداران و طرفداران تغذیه سالم رو به افزایش است اما دلیل افزایش محبوبیت این نوشیدنی شفابخش چیست؟

به گزارش ایسنا، چای تخمیری کامبوجا طی سالیان اخیر شهرت و محبوبیت بسیاری در میان طرفداران تغذیه سالم پیدا کرده است.

قدمت نوشیدن این چای در چین به قرن سوم پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد که پس از آن این نوشیدنی راه خود را به سوی روسیه، هند و ژاپن باز کرد و به یکی از نوشیدنی‌های اصلی جنگجویان سامورایی تبدیل شد. اما نوشیدنی کامبوجا یا به قول طرفدارانش «بوچ» (بوج) از ترکیب چای سبز، سیاه یا سفید با آب، شکر و قارچ کامبوجا تهیه می‌شود. پس از ترکیب این مواد طی یک فرآیند باکتریایی و تخمیری که یک هفته طول می‌کشد، چای کامبوجا آماده می‌شود.

«کامبوجا» که در برخی موارد به آن «چای کامبوجا» هم می‌گویند همیشه فهرستی طولانی از فواید سلامتی را همراه دارد. این چای که یک نوشیدنی «پروبیوتیک» است از سیستم ایمنی و گوارشی بدن حفاظت می‌کند. این نوشیدنی مفید همچنین حاوی آنزیم، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها است. با این حال همچنان شواهد علمی اندکی درباره ادعای سالم و مغذی بودن این چای وجود دارد. اما به تازگی متخصصان دانشگاه «لتونی» 75 مطالعه را که ثابت می‌کند چای کامبوجا برای بدن مفید است، جمع‌آوری و 18 دلیل برای مفید بودن نوشیدن این چای تخمیری اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از «گرین مد اینفو»،‌ پس به خاطر این 18 دلیل سلامتی توصیه می‌شود از این نوشیدنی مفید غافل نشوید:

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»