جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. متفرقه
  4. نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی

نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی - صفحه 5

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع16146
تصویر کاربری
#62ارسال '16:50 1393/11/3

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
آشنایی با خواص چای کامبوجا؛ معجزه‌ای شفابخش 2

سم‌زدایی

چای کامبوجا حاوی میزان قابل توجهی اسید گلوکرونیک (GA) است. این اسید که به عنوان یک سم‌زدا شناخته می‌شود در بدن انسان با سمومی نظیر داروها و آلودگی‌های محیطی آمیخته شده و سپس آنها را به ترکیبات حل‌شدنی تبدیل می‌کند که بدن قادر به دفع آنهاست. نوشیدن این چای همچنین به بافت‌های بدن در مقابله با جذب سموم صنعتی کمک می‌کند.

خواص آنتی‌اکسیدانی

کامبوجا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین‌های E و C،‌ بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدهاست. این چای مانند چای سیاه محتوی پلی‌فنول‌ها و سایر ترکیبات دارای قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها است. اما از آنجا که چای «کامبوجا» تخمیر شده به مراتب از چای سیاه معمولی بسیار مفیدتر است. متخصصان دریافته‌اند که میزان فعالیت آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کامبوجا صد برابر بیشتر از ویتامین C و 25 برابر بیشتر از ویتامین E است. بنابراین نوشیدن آن به درمان بیماری‌های مزمن ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

انرژی‌زا

کامبوجا آهن موجود در چای سیاه را آزاد می‌کند که این مسئله به افزایش هموگلوبین خون کمک کرده و انتقال اکسیژن به بافت‌ها را افزایش می‌دهد. این نوشیدنی میزان جذب آهن بدن را از سایر سبزیجات آهنی افزایش می‌دهد.

افزایش قدرت ایمنی

استرس اکسیداتیو، سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند اما در‌عوض حجم بالای ویتامین C موجود در کامبوجا سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. قدرت بالای آنتی‌اکسیدانی کامبوجا همچنین از آسیب‌های سلولی، بیماری‌های التهابی، از کار افتادن سیستم ایمنی و تشکیل تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند.
.
تصویر کاربری
#63ارسال '16:51 1393/11/3

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
آشنایی با خواص چای کامبوجا؛ معجزه‌ای شفابخش 3

بهبود بیماری‌های گوارشی

داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی (NSAIDs) برای دل و روده سمی هستند. این داروها منجر به زخم معده می‌شوند. به عنوان مثال «ایندومتاسین» که یک داروی معروف NSAIDs محسوب می‌شود گردش خون را مختل کرده و به بافت‌های مخاطی معده آسیب می‌رساند. تحقیقات نشان می‌دهد قارچ کامبوجا به شکل موثری زخم‌های دستگاه گوارش را درمان می‌کند.

متخصصان می‌گویند این چای از ترکیبات مخاطی معده نیز محافظت می‌کند. فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی این چای همچنین از پوشش داخلی معده محافظت می‌کند. کامبوجا ترشح اسید معده را که به اعضای مخاطی آسیب می‌رساند، کاهش می‌دهد. در واقع تاثیر درمانی این چای معادل با داروی «امپرازول» تشخیص داده شده است.

جلوگیری از چاقی

کامبوجا به تنظیم متابولیسم کمک می‌کند. آزمایش این نوشیدنی روی حیوانات نشان می‌دهد که این چای با افزایش محدودیت کالری منجر به کاهش وزن می‌شود.

درمان دیابت

تحقیق در‌این‌باره به سال 1929 میلادی بازمی‌گردد که نتایج مطالعات نشان داد کامبوجا سبب کاهش سطح قندخون می‌شود اما مطالعات اخیر نشان داد که این قارچ قندخون موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به دیابت را به شدت کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری کامبوجا را به عنوان نامزد جدید درمان دیابت معرفی می‌کند.

سم زدایی از کلیه‌ها

کامبوجا آسیب‌هایی را که بر اثر آلودگی‌های محیطی به کلیه‌ها وارد شده رفع می‌کند و می‌تواند برای افرادی که از نارسایی کلیوی رنج می‌برند مفید باشد. این چای همچنین برای جلوگیری از انباشت توده کلسیم در کلیه‌ها مفید بوده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.
تصویر کاربری
#64ارسال '16:52 1393/11/3

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
آشنایی با خواص چای کامبوجا؛ معجزه‌ای شفابخش 4

بهبود عملکرد عروق

استرس اکسیداتیو می‌تواند به دیواره داخلی رگ‌ها نیز آسیب برساند. این آسیب‌ها مقدمه بروز تصلب شرائین هستند و برای سلامت قلب تهدیدی جدی به حساب می‌آیند. آنتی اکسیدان‌های موجود در چای کامبوجا به احیاء و بازسازی دیواره سلولی رگ‌های خونی کمک می‌کند.

جلوگیری از تصلب شرائین

در یک آزمایش کلینیکی از 52 بیمار مبتلا به تصلب شرائین که کلسترول بالایی نیز داشتند، کامبوجا کلسترول خون آنها را پایین آورد. در مطالعه‌ای که روی اردک‌ها انجام شد، کامبوجا به میزان قابل توجهی ضمن کاهش LDL (کلسترول بد)، همزمان طی گذشت تنها 10 روز میزان HDL (کلسترول خوب) آن‌ها را افزایش داد. مطالعه‌ دیگر روی تاثیر کامبوجا در سایر حیوانات نشان داد کامبوجا حدود 45 تا 52 درصد حجم کلی کلسترول را کاهش می‌دهد. این نوشیدنی همچنین در عین افزایش HDL، میزان تری گلیسیرید و LDL را کاهش می‌دهد.

تنظیم فشارخون

از نوشیدنی کامبوجا برای جلوگیری از سردرد و سرگیجه‌های ناشی از فشارخون استفاده می‌شود. مصرف این قارچ برای درمان فشارخون بالا توصیه شده است.

درمان کم‌خونی

اسیدهای ارگانیک موجود در کامبوجا ترکیبات آهنی سه ظرفیتی موجود در منابع گیاهی را به یون‌های دو ظرفیتی آهن تبدیل می‌کند.

این مسئله آهن‌هایی با منشا گیاهی را بیشتر در دسترس بدن قرار می‌دهد. همچنین ویتامین C موجود در کامبوجا جذب آهن را افزایش می‌دهد. متخصصان، نوشیدن کامبوجا را به ویژه به افراد مسن و گیاه‌خواران توصیه می‌کنند تا با افزایش جذب آهن از فقرآهن در آنها جلوگیری شود.

بهبود عملکرد کبد

بنابر مطالعات مختلف، نوشیدن این چای از اسیدی شدن کبد حیوانات ناشی از مصرف دوز بالای استامینوفن جلوگیری می‌کند.

متخصصان معتقدند این چای در انسان نیز می‌تواند اثرات درمانی مشابهی داشته باشد
تصویر کاربری
#65ارسال '16:53 1393/11/3

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
آشنایی با خواص چای کامبوجا؛ معجزه‌ای شفابخش 5

بهبود سیستم عصبی

کامبوجا محتوی اسیدهای آمینه مختلف، آلکالوئیدهای متیل زانتین (کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین)، اسید اسکوربیک (ویتامین C) و ویتامین‌های گروه B (شامل اسید فولیک B9) است که این ترکیبات برای متابولیسم طبیعی سیستم عصبی حیاتی هستند. این ترکیبات در سردردها و اضطراب به کمک سیستم عصبی آمده و از بروز حملات صرع جلوگیری می‌کنند.

درمان آسم

مصرف روزانه کامبوجا برای مبتلایان به آسم مفید است. این نوشیدنی سرشار از تئوفیلین است که یک ماده گشادکننده نایژه‌هاست. دوز درمانی تئوفیلین روزانه 0.18 تا یک گرم است. تنها یک فنجان کامبوجا محتوی 1.44 میلی گرم از این ماده است.

درمان مشکلات مفصلی

اسید گلوکزونیک موجود در کامبوجا در بدن قابلیت تبدیل به گلوکزامین، کندروتئین سولفات و سایر پلی ساخاریدها و گلوکوپروتئین‌های مرتبط با مفاصل، کلاژن و مایع نرم کننده حرکت مفاصل می‌شود. این نوشیدنی همچنین سبب بهبود التهاب مفاصل و علائم روماتیسم و نقرس می‌شود.
تصویر کاربری
#66ارسال '17:6 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

مژه ، ابرو و ریش خود را پرپشت کنید 1


مه شو: در این مقاله به بیان روش هایی برای تقویت موهای ابرو، مژه و نیز موهای ریش و پر پشت سازی آنها خواهیم پرداخت:

1- کمی روغن بادام را با پوست زیتون ترکیب کرده و 3 روز آن را کنار بگذارید . پس از گذشت 3 روز این ترکیب را حدود 30 دقیقه بجوشانید و آن را از صافی رد کنید. این مایع مقوی را می توانید بر روی موهای مژه، ابرو، ریش خود استفاده نمایید.

2- جالب است بدانید که هورمون دنبلان موجب پرپشت شدن ریش می شود. ورقه های بسیار نازک دنبلان را بر روی موهای ریش خود قرار دهید. بهتر است 1 ساعت بر روی موهای ریش بماند تا تأثیر خود را بگذارد. پس از استفاده آن، صورت خود را بشویید. این عمل را روزی یک بار انجام دهید.

3- کمی روغن کنجد برداشته و مقداری کندر ساییده شده را به آن بیافزایید. کندر را بخوبی در روغن کنجد حل کنید. سپس این روغن را در چراغی لوله ای ریخته و روشن کنید . ظرفی را بر روی آن واژگون نمایید و سپس دوده آن را بر ابرو بکشید

تصویر کاربری
#67ارسال '17:7 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

روغن زیتون نیز موجمژه ، ابرو و ریش خود را پرپشت کنید 2


.

4- روغن زیتون نیز موجب پرپشت شدن موهای ابرو و مژه می گردد. کمی روغن زیتون بردارید و موهای مژه و ابروی خود را با آن ماساژ دهید.

5- یکی از روغن های عالی برای تقویت موهای مژه و ابرو، کرچک می باشد. پس می توانید برای پرپشت کردن موهای ابرو و مژه، از روغن کرچک بر روی ابرو و مژه خود استفاده نمایید.

6- سفیده و زرده تخم مرغ را بخوبی بهم بزنید و کمی از آن را به مدت 5 دقیقه بر روی ریشه موهای ابرو خود بگذارید.سپس موهای ابروی خود را با آب ولرم بشویید.

7- از مواد غذایی مفید و مغذی مانند هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و قلم استخوان استفاده نمایید زیرا امکان دارد دلیل کم پشتی موهای ریش و سبیل کمبود مواد خون ساز باشد. بنابراین، با این مواد غذایی مفید کم خونی خود را مرتفع سازید.

8- به خاطر داشته باشید که یکی از بهترین کارهای مؤثر در رشد موها و تقویت آنها، برس زدن آنها است. بنابراین، با یک برس مناسب و تمیز روزی چندین بار موهای مژه و ابروی خود را شانه بزنید.

9- یکی از رایج ترین روش های تقویت مژه و ابرو استفاده از سوزانده پوسته چوبی فندق است. برای انجام این کار، پوسته چوبی فندق را بسوزانید و خاکستر آن را مورد استفاده قرار دهید. ماساژ موهای ابرو و مژه خود را فراموش نکنید.

10- سیر نیز یکی از مواد تقویت کننده مو است. سیر را بسوزانید و خاکستر آن را با تره کوهی ترکیب نمایید.سپس این مواد را در روغن زیتون بجوشانید. در نهایت می توانید از این ترکیب استفاده نمایید
تصویر کاربری
#68ارسال '17:11 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

آیا تاتو عوارض دارد؟

مه شو: تاتو یا همان خالکوبی که امروزه بسیار مرسوم و رایج شده است به نوبه خود دارای عوارض متعددی است. در هنگام انجام تاتو از سوزن های مخصوصی استفاده می شود و عمل تاتو به همراه درد و گاهی خونریزی بسیار می باشد. در این مقاله به عوارض تاتو اشاره خواهیم کرد.

چنانچه در حین انجام عمل تاتو و بعد از آن نکات بهداشتی رعایت نگردد، احتمال اینکه فرد به بیماری های خطرناکی مانند ایدز و یا هپاتیت دچار گردد بسیار زیاد است.

یکی از خطرناک ترین و مسری ترین بیماری ها، هپاتیت است. اغلب هپاتیت نوع C و گاهی نیز نوع B به صورت مزمن در آمده که این امر نیز منجر به نارسایی کبد و گاهی سرطان می گردد.

هر دو نوع هپاتیت از طریق خون منتقل می شوند. براساس تحقیقات انجام شده، تاتو یکی از راه های انتقال هپاتیت خصوصا هپاتیت نوع C است.



تصویر کاربری
#69ارسال '17:12 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
آیا تاتو عوارض دارد؟ 2

انواع بیماری های عفونی مانند هپاتیت B، جذام، سل و سیفیلیس از طریق تاتو و خالکوبی منتقل می شوند. چنانچه تاتو در مکان های آلوده و سنتی صورت گیرد و نیز بسته به اندازه و بزرگی خالکوبی و استفاده از رنگ های سفید، زرد، نارنجی و قرمز خطر ابتلا به این بیماری ها را افزایش می دهد.

در مورد بیماری ایدز نیز می توان گفت که این بیماری از 3 طریق آمیزش جنسی، انتقال و فرآورده های خونی آلوده و مادر آلوده به بدن فرد سرایت می کند؛ بنابراین، تاتو که با خون و سوزن سروکار دارد نیز یکی از راه های انتقال بیماری می تواند باشد.

افرادی که تاتو و یا خالکوبی می کنند بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری ایدز می باشند. بنابراین، قبل از انجام عمل تاتو، از بهداشت و سلامت همه موارد مربوط به فرد تاتو کننده، مکان تاتو، وسایل و ابزار تاتو کاملا اطمینان حاصل نمایید. بهتر است همه وسایل، مواد و ابزار مورد نیاز تاتو را خود تهیه نمایید و فرد تاتو کننده حتما از دستکش استفاده کند.

البته پزشکان بر این امر تأکید می کنند که بهتر است اصلا تاتو نکنید زیرا حتی با انجام همه نکات ایمنی و بهداشتی ، خطر ابتلا به ایدز و سایر بیماری های عفونی و مسری در افراد تاتو کننده بسیار زیاد است. در واقع، متخصصان این ادعا را که در تاتو از وسایل مخصوص و ویژه استفاده می شود را به هیچ عنوان قبول ندارند و خطر ابتلا به بیماری های گوناگون توسط تاتو و خالکوبی را در هر صورت بسیار محتمل می دانند
تصویر کاربری
#70ارسال '17:23 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

تاثیر آهسته غذا خوردن در کاهش وزن 1


چیزی که این مطلب را منحصر به فرد می کند این است که افراد به دو گروه تقسیم شده اند: افرادی با وزن مناسب و نرمال و افراد دارای اضافه وزن و چاق، سپس کالری دریافتی آن ها را با سرعت غذا خوردن مقایسه کردند. حدس بزنید به چه نتیجه ایی دست یافتند؟ هر دو گروه زمانی که به آرامی غذا خوردند کالری کمتری دریافت کردند، اما برای افراد دارای وزن نرمال این تفاوت در میزان کالری بیشتر بود. مطالعات دیگر نشان داد که افراد با وزن نرمال هر لقمه را به تعداد دفعات بیشتری نسبت به افراد دارای اضافه وزن می جوند.

این روش چگونه عمل می کند؟
ممکن است تعجب کنید و برایتان جای سؤال باشد که چگونه آهسته غذا خوردن ممکن است از پرخوری شما جلوگیری کند؟ سریع غذا خوردن باعث می شود فرآیند سیگنال های طبیعی بدن، که شامل هورمون ها و ارتباط بین شکم و مغز است را مختل می کند. گرلین یا هورمون گرسنگی در معده شما تولید شده و بر مرکز لذت مغز شما اثر می گذارد و باعث می شود شما برای چشیدن طعم های خوشمزه بیشتر غذا بخورید! اما در بدن ما هورمون دیگری به نام لپتین نیز ترشح می‌شود، که گرسنگی را سرکوب کرده و مانع از پرخوری می‌شود. حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا مغز شما به بدن اعلام سیری کند. اگر شما سریع غذا بخورید، این پیام زمانی به بدن شما خواهد رسید که شما به ظرف خالی غذا نگاه می کنید!


تصویر کاربری
#71ارسال '17:24 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
تاثیر آهسته غذا خوردن در کاهش وزن 2


چگونه آهسته غذا خوردن را تبدیل به یک عادت کنید؟
کاهش سرعت میل کردن غذا نیاز به زمان و تمرین دارد. اینجا راه های وجود دارد که به شما کمک می کند تا آهسته تر عمل کنید.


- لقمه غذای را کاملا\" میل کنید : قبل از این که لقمه قبلی خود را به خوبی نجویده و فرو نداده‌اید قاشق تان را پر نکنید.

- قاشق را پایین بگذارید : وقتی توانستید به مرحله بالا عمل کنید، گام دیگری را اضافه کنید و میان دو لقمه قاشق را کنار ظرف غذا بگذارید.

- از غذاهای با فیبرهای بالا استفاده کنید : غذاهای دارای فیبر بالا نه تنها شما را بیشتر سیر می‌کنند، بلکه باید زمان بیشتری را صرف جویدن آن‌ها کنید.

- لقمه های کوچک تری انتخاب کنید : لقمه‌های کوچک‌تر زمان بیشتری برای تعامل میان مغز و معده شما فراهم می‌کنند. انتخاب لقمه های کوچک تر به معنی داشتن زمان بیشتر جهت اعلام سیری توسط مغز به معده است. هرگز قبل از این که احساس سیری کنید دست از غذا خوردن نکشید، اما در عوض آهسته‌تر غذا بخورید.

- غذای خود را قسمت بندی کنید : در بسیاری از کشورهای اروپایی وعده‌های غذایی در قسمت‌های مختلفی مانند پیش غذا، غذای اصلی و دسر سرو می‌شود. وقتی بدانید این تمام غذای شما نیست و همچنان قسمتی از غذا باقی مانده است کمتر غذا می‌خورید.

در پایان
شما در حال تلاش برای شروع یک تغییر هستید، بنابراین در ابتدای کار خیلی به خود سخت نگیرید تا بتوانید این عادت را در زندگی روزمره خود حفظ کنید
تصویر کاربری
#72ارسال '17:27 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706





کارشناسان می‌گویند علی رغم بهترین تلاش‌ها توسط شما چند چیز وجود دارد که شما ممکن است حتی متوجه نشوید و تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن داشته باشد. 12 علت در اینجا آمده است که ممکن است برنامه‌های لاغر شدن شما را به هم بریزد:

1. شما وعده‌های کوچک را در دفعات بسیار میخورید
ویرجین می‌گوید “ممکن است تصور کنید خوردن وعده‌های کوچک هر 2 تا 3 ساعت به شما کمک می‌کند که قند خون خود را پایدار سازید و شما را از پر خوری دور نگه می‌دارد”. اما این میتواند در حقیقت انسولین شما را بالا ببرد به طوری که شما به چربی ذخره خود دسترسی پیدا نکنید. اگر شما یک ترکیبی از پروتئین بدون چربی ، میوه‌های کم کربن و سبزیجات ، غلات کامل و چربی‌های سالم را بخورید شما احساس پر بودن بیشتر و طولانیتر خواهید داشت و همچنین وزن کم میکنید.

2. شما بیش از حد تمرین می‌کنید
الکایم می‌گوید ” تمرین بیش از حد میتواند نتیجه معکوس دهد. تمرین با فاصله بهترین کار برای کاهش وزن است و همچنین شما میتوانید در یک زمان کوتاهی کمتر تمرین کنید. مطمئن شوید که تمرین را 2 یا سه بار در هفته انجام دهید زیرا از نظر روانی و جسمی آسیب زننده است “.

3. شما محرومیت از خواب دارید
بر طبق نظر سنجی گالوپ ، 40 درصد از مردم هر شب کمتر از 7 ساعت خواب دارند. بدون این زمان با ارزش برای خاموش شدن چشم، هورمون استرس و همچنین قند خون و انسولین همگی افزایش می‌یابد که ممکن احساس گرسنگی را برای شما ایجاد کنند. به گفته جی جی ویرجین، یک متخصص مشهور در تغذیه و تناسب اندام ، خواب همچنین منجر به مقاومت انسولین میشود که چربی سازی را برای بدن شما ساده‌تر میکند.
تصویر کاربری
#73ارسال '17:27 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
12 تخریب کننده کاهش وزن 2



4. تمرین سخت را بهانه‌ای برای خوردن میکنید
یوری الکیم متخصص تغذیه و تناسب اندام و نویسنده “رژیم و انرژی در تمام روز” میگوید فقط به خاطر اینکه شما 700 کالری در ورزش سوزانده‌اید بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه میخواهید بخورید. شما همچنین نمیتوانید چیزی را با قصد سوزاندن آن در آینده بخورید ، چرا که ورزش زیاد منجر به بیش تمرینی و افزایش وزن میشود. در عوض، غذایی بخورید که به شما سوخت لازم برای ورزش را برساند و شامل یک میان وعده کوچک برای بازیابی باشد.

5.تیروئید شما مشکل دارد
عملکرد تیروئید برای سوخت و ساز مهم است و کارشناسان معتقدند مشکلات تیروئید یکی از مسائل بی علامت است که میتواند بر سر راه کاهش وزن قرار گیرد.

6. شما استرس دارید
یک مطالعه اخیر نشان داد که زنان زمانی که تحت استرس هستند سالی 11 پوند چاق‌تر می‌شوند. استرس، کورتیزول را افزایش می‌دهد که باعث شکسته شدن عضلات و کاهش سرتوئین می‌شود بنابراین شما طلب غذای شیرین بیشتر می‌کنید چرا که کورتیزول اسید معده را کاهش می‌دهد و شما به طور موثر هضم نمیکنید بنابراین گرسنه‌تر میشوید.

7. شما چربی کافی نمی‌خورید
بدن شما نیاز به چربی دارد تا چربی بسوزاند اما نکته این است که نوع مناسب از چربی را برای خودن انتخاب کنید. چربی سالم مانند آنهایی که در ماهی ، آووکادو، روغن زیتون، روغن نارگیل، آجیل و دانه‌ها است بهترین نوع چربی هستند.

8. شما دچار کمبود ویتامین دی هستید
ویتامین دی در واقع یک هورمون پیشرفته است که مسئول بسیاری از کارهای بدن است و بدون آن شما نمی‌توانید چربی بسوزانید. بنابراین از دکتر خود بخواهید که سطح ویتامین دی شما را چک کند و غذاهای غنی از ویتامین دی مانند ماهی آزاد ، ساردین و شیر گاو بخورید.
تصویر کاربری
#74ارسال '17:28 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

12 تخریب کننده کاهش وزن 3


9-. شما مقادیر زیادی قند میخورید و حتی این را نمیدانید
ویرجین می‌گوید “آشکار است که خود قند تنها مشکل ما نیست”. قندهای موجود در ماست و غذاهای فراوری شده میتواند شما را در کاهش وزن با مشکل مواجه کند. فروکتوز بدترین است زیرا مستقیما به کبد می‌رود و در آنجا تولید چربی میکند. همچنین اشتهای شما را بالا می‌برد بنابراین شما بیشتر می‌خواهید و می‌خورید ولی هنوز گرسنه‌اید. بنابراین برچسب‌ها را بخوانید و قند مصرفی خود را کم کنید.

10.بدن شما سمی است
سموم محیطی همه جا هستند و میتوانند عملکرد هورمون‌های شما را مختل کنند ، دمای بدن شما را پایین بیاورند و بدن شما را مجبور کنند که چربی نگه دارد. شما نمی‌توانید کاملا سم‌ها را حذف کنید ولی خوردن فیبر بسیار ، پروتئین ، سبزیجات سبز، حذف کردن و کاهش حضور در برابر آلودگی میتواند به سم‌زدایی بدنتان کم کند.

11.شما با رژیم یویو بازی می‌کنید
شما سعی می‌کنید خوب باشید و به رژیم غذایی پایبند باشید اما این یک راه خوب برای حفظ کاهش وزن نیست؛ مطالعات نشان می‌دهد حتی میتواند شانس بیماری‌های قلب عروقی را افزایش دهد. در عوض ، تمرکز خود را بر روی سلامت خود بگذارید و نه وزنتان. الکایم می‌گوید:” این چیز زیادی نیست که من 10 کیلو وزن کم کنم. این مهم است که میخواهم چه کسی شوم؟

12. شما خیلی دیر غذا می‌خورید
شما ممکن است یک عادت غذای سبک در زمان خواب داشته باشید ولی این میتواند مانع این شود که بدن شما در زمان ایده‌آل یعنی در شب چربی بسوزاند پس سعی کنید شام را در یک ساعت مناسب بخورید و سپس آشپزخانه را تعطیل کنید.
تصویر کاربری
#75ارسال '17:30 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
آشنایی با انواع گرسنگی

جالب است بدانید که علاوه بر گرسنگی فیزیکی که منجر به دل‌ضعفه ، سردرد، صدای قار و قور شکم و حتی لرزش بدن (در صورت گرسنگی شدید) میشود انواع گرسنگی‌های دیگر نیز وجود دارد که بیشتر ذهنی هستند تا نیاز واقعی بدن. به این ترتیب که استرس، بی‌حوصلگی و مسائل روحی، احساس گرسنگی کاذب ایجاد می‌کند و ما را به سمت مصرف مواد غذایی و به تدریج چاقی و مشکلات دیگر می‌کشاند. برای آشنایی بیشتر با موارد فوق با ما همراه باشید :

1. ناشی از استرس
واکنش افراد مختلف نسبت به استرس متفاوت است. برخی از افراد زمانی‌که دچار استرس می‌شوند نمی‌توانند غذا بخورند. اما برخی دیگر دچار پرخوری می‌شوند. زمانیکه تحت استرس هستید و زیاد می‌خورید حواستان باشد به سمت چه نوع مواد غذایی کشیده می‌شوید! اکثر افراد به سمت شکلات و شیرینی و سیب زمینی سرخ کرده و غیره می‌روند. معمولا زمانی که مغز تحت استرس قرار می‌گیرد به سمت مواد غذایی اشتها آور تمایل بیشتری نشان می‌دهد. نتایج پژوهشی که در Journal of Consumer Psychology به چاپ رسیده است نشان می‌دهد اکثر افراد زمانی که دچار استرس می‌شوند بدون اینکه بدن شان نیازی به غذا داشته باشد شروع به خوردن می‌کنند چون این کار برایشان مانند انجام یک فعالیت آرامبخش است.

2. نیاز واقعی بدن به مواد غذایی
گرسنگی واقعی پاسخی است که بدن ما به کمبود مواد غذایی می‌دهد و با علائمی‌مانند افت قند خون، دل‌ضعفه، تحریک پذیری، سردرد، صدای قار و قور شکم و حتی لرزش بدن (در صورت گرسنگی شدید) بروز می‌کند. مهمترین مسئله این است که به طور مرتب در طول روز مواد غذایی مناسب مصرف کنید تا قند خونتان دچار افت نشود و در بین روز به ریزه خواری کشیده نشوید. برای برطرف کردن گرسنگی عادی بدن و پیشگیری از علائم آن به خصوص ضعف بهتر است یک عدد میوه مانند سیب و میان‌وعده‌های سالم مانند آجیل دم دستتان باشد تا دچار مشکل نشوید.
تصویر کاربری
#76ارسال '17:32 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
آشنایی با انواع گرسنگی 2

3. احساسی
خیلی از افراد زمانیکه دچار احساسات شدید مانند خشم، عصبانیت، ناراحتی، افسردگی و غم می‌شوند شروع به خوردن می‌کنند که می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه ایالت اوهایو آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد گرسنگی احساسی افراد را به سمت مصرف مواد غذایی نامناسب مانند میان‌وعده‌های چرب و شیرین می‌کشاند. در اینصورت باز کردن یک بسته چیپس، کلوچه و انواع هله هوله‌ها بهترین راه برای فرو نشاندن خشم و احساسات دیگر تلقی می‌شود.

4. برای سرگرمی
اگر روی میز کارتان پر از خوراکی باشد بدون شک دچار این نوع گرسنگی خواهید شد. در واقع خودتان را بدون اینکه متوجه باشید در حین کار کردن با مواد غذایی و هله هوله مشغول خواهید کرد. این حالت در زمان تماشای تلویزیون یا کار با رایانه نیز رخ می‌دهد. بر اساس مقاله ای که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است در این صورت میزان کالری دریافتی روزانه بیش از نیاز بدن خواهد بود و در پایان کار یا تماشای فیلم، احساس سنگینی بیش از اندازه ای خواهید داشت.

5. مربوط به جشن و سرور
اگر نمی‌خواهید دچار این گرسنگی شوید موقعی که به عنوان مثال جشن تولد یا جشن بازنشستگی در محل کارتان شروع می‌شود حواستان را بیشتر جمع کنید. این روزها چنین مراسمی‌در محل کار یا دانشگاه و آموزشگاه‌ها و غیره باب شده است و انواع شیرینی جات و پیتزا و غیره نیز در آن سرو می‌شود. در این صورت است که شما بدون اینکه گرسنه تان باشد تمام خوراکی‌هایی که تعارفتان می‌شود را میل می‌کنید و شاید تا آخرین برش پیتزا را هم نوش جان کنید و گرفتار گرسنگی مربوط به جشن و سرور شوید.


ارسال پاسخ

کد امنیتی»»