جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. متفرقه
  4. نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی

نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی - صفحه 6

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع16146
تصویر کاربری
#77ارسال '17:33 1393/11/3

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
آشنایی با انواع گرسنگی 3

6. قبل از عادت ماهانه
قبل از شروع عادت ماهانه زمانی است که خانم‌ها میل بی حدی به خوردن به خصوص مصرف شیرینی پیدا می‌کنند. این اشتها ناشی از تغییرات هورمونی است که میل به مصرف میان وعده‌های شیرین، چرب، شور و غیره را افزایش می‌دهد. نمی‌توان این اشتها و میل شدید به خوردن را نادیده گرفت. بهتر است بدانید که مصرف شیرینی و مواد چرب زیاد در این دوره باعث تشدید علائم پیش از قاعدگی می‌شود. بنابراین بهتر است به خوردن یک پیاله ماست با میوه یا کشمش و کمی‌شکلات سیاه و میوه‌های تازه بسنده کنید.


7. بصری
شنیده اید که شکم سیر می‌شود اما چشم گرسنه می‌ماند؟ بدون شک دیدن یک غذای خوشمزه و با تزیین عالی و همچنین دسرهای خوش آب و رنگ باعث ایجاد این نوع گرسنگی می‌شود. واقعیت این است که مقابله با این نوع گرسنگی نیز بسیار دشوار است. گاهی چشم‌ها حتی از چند عدد بیسکوییت باقی‌مانده در ته ظرف نیز نمی‌گذرند و تا شما را به تمام کردن آن تشویق نکنند دست بردار نیستند. اگر نمی‌خواهید تناسب اندامتان به خاطر این نوع گرسنگی به هم بخورد بهتر است اول از خودتان بپرسید آیا واقعا گرسنه هستید یا خیر! اگر واقعا گرسنه نیستید چشم‌ها را به اصطلاح درویش کنید. اگر گرسنه تان است یک تا دو عدد بیسکوییت برداشته و تا رسیدن زمان غذای اصلی محل را ترک کنید.

8. ناشی از خستگی و کسالت
نیاز به خوردن در مواقع بیکاری را گرسنگی ناشی از کسالت می‌گویند. همه ما زمانی که دچار یکنواختی و روزمرگی می‌شویم نیاز به پر کردن وقت خود داریم. اکثر این افراد زمان خود را با مصرف مواد غذایی پر می‌کنند. اما توصیه می‌کنیم در این مواقع به جای رفتن سر یخچال به کارهای دیگری مانند پیاده روی، مطالعه، صحبت کردن با اعضای خانواده و دوستان و غیره بپردازید.
تصویر کاربری
#78ارسال '6:10 1393/11/4

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
یکﺗﺠﺮﺑﻪ ﺧﻮﺏ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﺴﮑﻦ ﮔﯿﺎﻫﯽ

ﭼﻨﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺭﺩ ﺯﺍﻧﻮﻫﺎﻡ ﮐﻼﻓﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻫﺮ ﻣﺴﮑﻨﯽ ﮐﻪ
ﺩﮐﺘﺮﻫﺎﯼ ﻣﺘﺨﺼﺺ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺩﺍﺭﻭﺧﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ
ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻭﻟﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺛﺮﯼ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺩﺍﺭﻭﺳﺎﺯ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺁﺷﻨﺎ
ﺷﺪﻡ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﺠﻮﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﮕﻪ ﺍﺯ
ﻣﺴﮑﻦﻫﺎﯼ ﺷﯿﻤﯿﺄﯾﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﮑﻨﻢ ﺗﺎ ﯾﮏ ﻫﻔﺘﻪ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺻﺒﺢ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ
ﺑﻨﻮﺷﻢ،ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯ ﮐﻪ ﺩﺭﺩﻡ ﮐﻢ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﻭ ﻭﺭﻡ
ﺯﺍﻧﻮﻫﺄﻡ ﮐﻪ ﺁﺭﺗﺮﻭﺯ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻢ ﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﻋﺎﺩﯾﻢ ﺑﺮﮔﺸﺘﻢ ﻭ ﺣﺎﻻ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﺠﻮﻥ ﺧﻮﺷﻤﺰﻩ ﻣﯿﺨﻮﺭﻡ ﺍﻭﻝ
ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺷﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻬﻤﻮﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺩﻭﻡ ﺑﺮﺍﯼ
ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﻭﺳﺎﺯ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﭼﺸﻢﺩﺍﺷﺘﯽ ﻣﺮﺍ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ
ﻣﺴﮑﻦ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﺨﺶ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺍﺷﻨﺎ ﮐﺮﺩ ﺩﻋﺎ ﻣﯽﮐﻨﻢ .
ﯾﮏ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯾﺨﻮﺭﯼ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ
ﯾﮏ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯾﺨﻮﺭﯼ ﺯﻧﺠﺒﯿﻞ
ﯾﮏ ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺮﺑﺎﺧﻮﺭﯼ ﻋﺴﻞ
ﯾﮏ ﻟﯿﻮﺍﻥ ﺷﯿﺮ
ﺷﯿﺮ ﻭ ﺯﻧﺠﺒﯿﻞ ﻭ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﯽﺟﺸﻮﻧﯿﻢ ‏( 1 ﺩﻗﯿﻘﻪ ‏) ﺳﭙﺲ ﺑﺎ
ﻋﺴﻞ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﮐﺮﺩﻩ ﻣﯿﻞ ﮐﻨﯿﺪ .
تصویر کاربری
#79ارسال '9:46 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706


مه شو:اغلب وقتی صحبت از ورزش می‌شود، به یاد فواید ورزش می‌افتیم اگرچه اثرات مفید ورزش برکسی پوشیده نیست، اما ورزشی سودمند است که بر اساس توجه به ساختار عضلانی اسکلتی و در نظر گرفتن محدودیت های خاص که در بعضی افراد وجود دارد، برنامه ریزی و انجام شود. به عنوان مثال تمام حرکات ورزشی سودمند نمی‌باشند و ضرر ناشی از انجام برخی از حرکات بیشتر از فایده آن ها است.اگر چه نمی‌توان با مطالعه تجربی اقدام به اثبات چنین حالتی کرد زیرا از لحاظ اخلاقی نمی‌توان حرکات مضر را تجویز نمود و نتایج آن را بررسی کرد، اما با بررسی بیومکانیک بدن می‌توان این حرکات را به سه دسته کلی مشکوک، مضر و ممنوع تقسیم بندی شده

ایجاد آسیب در اثر یک حرکت تمرینی خاص به فردی که آن تمرین را انجام می دهد بستگی دارد. برخی از حرکات تمرینی می‌توانند فوایدی برای فرد داشته باشند اما مضرات آن ها بیشتر از فایده شان است.برخی دیگر از حرکات برای ورزشکاران حرفه‌ای مفید می‌باشند اما انجام آن ها درافرادی که تازه تمرینات ورزشی را شروع کرده‌اند باعث آسیب می‌شود. از طرف دیگر کسانی که به مبتلا به مشکلات عضلانی و مفصلی می‌باشند باید در انتخاب حرکات تمرینی دقت بیشتری می نمایند. مثلاً انجام برخی تمرینات در پوکی استخوان ، روماتیسم مفصلی و یا کمر درد و . . . باعث بدتر شدن بیماری می‌گردد.خوشبختانه تقریباً برای تمام حرکات مضر، تمرینی بصورت جایگزین وجود دارد و برای هرکس حتی در شدید‌ترین حالات بیماری تمریناتی وجود دارد که به حفظ سلامت کمک می‌نمایند.

در اینجا به برخی از شایع ترین حرکات ورزشی ممنوع که می‌توانند باعث ایجاد آسیب عضلانی و یا مفصلی شوند می‌پردازیم.

تصویر کاربری
#80ارسال '9:46 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
با حرکات نادرست ورزشی بیشتر آشنا شوید 2


1-بالابردن هر دو پا بصورت مستقیم

شاید بالابردن هر دو پا بصورت مستقیم که با رعایت اصول صحیح انجام می شود،در یک ورزشکار به عنوان بخشی از تمرین در نظر گرفته شود. در افراد غیر ورزشکار این تمرین را به عنوان روشی جهت تقویتleg raise عضلات شکم توصیه می کنند . اگر در حین تمرین عضلات شکم خسته شود یا عضلات از ابتدا ضعیف باشند این حرکت باعث افزایش قوس کمر شده و فشار به دیسک بین مهر‌ه‌ای در ناحیه‌ای کمری افزایش می‌یابد از طرف دیگر انقباض قوی عضلات جلو و عقب ستون فقرات باعث افزایش فشار داخلی دیسک کمر شده و درد بیمار را بدتر کرده یا حتی باعث عود دیسک می‌شود. لذا در افرادی که بیرون زدگی دیسک دارند تازمانی که عضلات شکمی بخوبی تقویت نشده این حرکت ممنوع است.

2-دراز و نشست

دراز و نشست به عنوان روشی برای تقویت عضلات شکم مورد توجه قرار گرفته است. اما اگرsit up عضلات شکم ضعیف باشند به جای فعال شدن و تقویت عضلات شکم ، عضلات ستون فقرات فعال شده و اگر این تمرین بدرستی انجام نپذیرد، با افزایش قوس کمر و فشار به دیسک می‌تواند به ستون فقرات کمر آسیب وارد کند. در افرادی که مفاصل آن ها شلی بیش از حد دارد بخصوص در کودکان باید این نکته در نظر گرفته شود.علاوه بر این حلقه کردن دست ها به پشت سرعلاوه بر تحت فشار قراردادن کمر، باعث آسیب مهر‌ه‌های گردن نیز می‌شود.

برای انجام دراز و نشست در افرادی که این ورزش ممنوعیت خاصی ندارد زانو ها باید خم باشند و دراز و نشست بصورت آهسته انجام شود. نباید پاها به جائی گیر داشته باشند زیر گیردادن پاها باعث می‌شود به جای فعال شدن عضلات شکم، عضلات کمر فعال شوند. در صورت ضعف نسبی عضلات شکم می‌توان یک بالشت کوچک را در پشت شانه قرارداد و دست ها به جای آنکه پشت سر قرار گیرند، روی سینه باشند
تصویر کاربری
#81ارسال '9:47 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
با حرکات نادرست ورزشی بیشتر آشنا شوید 3

3-حرکات گردن

بطور کلی انجام حرکات ناگهانی ستون فقرات به نظر اکثر متخصصین ممنوع است. حرکات چرخش گردن اگر به ملایمت انجام شود و گردن به عقب خم نشود بدون اشکال است. اما خم شدن گردن به سوی عقب بخصوص در افراد سالمند یا افرادی که بیماری روماتیسم مفصلی دارند می‌تواند همراه با خطرات جدی باشد. انجام این حرکت اگر به صورت ناگهانی باشد می‌تواند به عروق و اعصاب قاعده جمجمه آسیب وارد کند. افرادی که اصطلاحاً دچار سائیدگی مهره‌های گردن بوده یا پوکی استخوان دارند یا سابقه ضربه و درد گردن دارند نیز در معرض آسیب بیشتر می‌باشند. (قراردادن بالشتک پشت سری روی صندلی اتوموبیل نیز دقیقاً بخاطر جلوگیری از حرکت ناگهانی گردن به سمت عقب در هنگام تصادف است).

4- کشش عضلات

یکی از ضروری ترین کشش ها برای حفظ سلامت ستون فقرات، کشش عظلات پشت ران است. اما انجام آن به صورت غیر اصولی باعث آسیب مفاصل می‌شود. به عنوان مثال برخی این کشش را با قراردادن یک پا برروی جای بلند انجام می‌دهند. اگر زاویه‌ پایی که در بالا قرار گرفته نسبت به خط عمود بیشتر از 90 درجه باشد و تنه به جلو خم شود، بر اساس تحقیقات انجام شده ممکن است این حالت باعث فشار به عصب سیاتیک شود.در افرادی که کوتاهی عضلات پشت ران دارند این حرکت آسیب بیشتری وارد می‌سازد.

5- اسکوات

در حرکت اسکوات توصیه می شود زانو تا زوایه 90 درجه خم شود، چرا که بیش از آن موجب آسیب مفصل زانو می شود. همچنین می توانید حرکت جایگزین آن را انجام دهید.این حرکت جایگزین هم موجب کشش عضلات و هم موجب تقویت عضلات پا می شود.پاها را به اندازه یک گام از هم دور کنید، سپس زانو را خم کنید و بلند شوید.


تصویر کاربری
#82ارسال '9:48 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
با حرکات نادرست ورزشی بیشتر آشنا شوید 4

6- حرکات کششی

ایستان با پای صاف و خم شن جهت لمس انگشتان پا سبب کشیدگی لیگامنت ها و کپسول های مفصلی زانو می شود. به جای آن اندکی زانو را خم کنید تا همزمان با کشش عضلات همسترینگ از کشیدگی لیگامنت ها جلوگیری کنید.

7- حرکت لگد زدن

زمانی که در این حرکت وضعیت پا بالاتر از لگن است ، ناحیه کمر بیش از حد باز شده و قوس بر می دارد.در این حرکت پا را باید تا حدی بالا آورد که به موازات خط راست بدن قرار گیرد و به کف زمین خیره شوید.

8- حرکات ستون فقرات

اگر چه برخی عقیده ‌دارند که خم شدن ستون فقرات به سمت عقب کلاً ممنوع است. اما با توجه با اینکه این حرکات جزئی از حرکات طبیعی ستون فقرات بوده و به طور روزمره انجام می‌شوند انجام این حرکات مشکلی ایجاد نمی‌کند مگر اینکه به صورت کنترل نشده و ناگهانی باشد. زیرا در این صورت به بافت های قسمت پشتی ستون فقرات آسیب وارد می شود. انجام این حرکات بصورت ملایم و کنترل شده می‌تواند به عنوان ورزش مناسبی در برخی افراد مبتلا به کمردرد در نظر گرفته شود ولی در بعضی دیگر بخصوص آن هایی که لیز خوردگی مهره‌های کمری دارند انجام این حرکات کاملاً ممنوع است
تصویر کاربری
#83ارسال '9:49 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
با حرکات نادرست ورزشی بیشتر آشنا شوید 5

اصول کلی انجام تمرین های ورزشی

1-قبل از انجام تمرین، بدن باید حداقل به مدت پنج تا ده دقیقه گرم شود.

2-از خم کردن بیش از حد مفاصل بخصوص گردن و زانو پرهیز شود.

3-از چرخاندن ناگهانی گردن و ستون فقرات پرهیز شود.

4-انجام حرکات چرخشی یا حرکاتی که باعث فشار از پهلو به مفصل زانو گردد پرهیز شود.

5-از انجام کشش های عضلانی به صورت ضربه‌ای خودداری شود و کشش بصورت فشار پیوسته و یکنواخت اعمال شود.

6-هر حرکتی که باعث درد شود یا آن را تشدید کند ممنوع است .

7-انجام کشش ها بصورت ناگهانی ممنوع است. کشش ناگهانی باعث پاره شدن فیبرهای عضله شده و نهایتاً باعث کوتاه تر شدن عضله می‌گردد.

8-بعد از تمرین نباید فعالیت به طور ناگهانی قطع شود. در عرض هفت تا ده دقیقه و به آرامی فعالیت تمام شود.

در صورت پیدا شدن علایم زیر تمرین به سرعت قطع شود:

1-احساس ناراحتی یا درد قابل توجه

2-احساس درد در قفسه سینه

3-تنگی نفس شدید

4-نامنظم شدن ضربان قلب
تصویر کاربری
#84ارسال '9:52 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

10 اقدام روزانه برای داشتن شکم صاف و زیبا


مه شو: ده روش ساده زیر به شما کمک می کنند تا به آرامی و با انجام حرکات مفید و موثر ورزشی،و البته نکات تغذیه ای ساده، شکمی صاف و زیبا داشته

باشید.سعی کنید این عادات را در برنامه منظم زندگی خود قرار دهید:


1 – پیاده روی و یا دویدن آهسته حداقل 30 دقیقه در روز ، 3 بار در هفته جهت بالا بردن متابولیسم بدن و سوزاندن چربی های اضافه

2 – مصرف مواد قندی را محدود کنید . شکر و نوشابه های گازدار حاوی کالری های اضافه و بدون هیچ گونه مواد غذائی و فیبر هستند در نتیجه مصرف آنها منجر به تجمع سریع چربی در بدن میشود .

3 – انجام ورزش در صورت امکان با کمک ویدئوهای ورزشی حداقل 2 تا 3 بار در هفته . با انجام این ورزش ها تمام بدن شما فعالیت می کند بخصوص با تمرکز روی قسمت میانی بدن و کمر و نیز انعطاف پذیری شما بیشتر می شود .

4 – مصرف فیبرهای غذائی خود را بالا برده و از مصرف کربوهیدرات های بد نظیرنان سفید ، برنج سفید ، ماکارونی و سیب زمینی را محدود کرده و در صورت امکان از نان سبوس دار ، برنج قهوه ای ، ماکارونی سبوس دار استفاده کنید . مصرف میوه و سبزیجات سبزرنگ را جهت بالا بردن مصرف فیبر فراموش نکنید .

5 – اجتناب از مصرف شیر پرچرب . به جای آن از شیر رژیمی کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید .
تصویر کاربری
#85ارسال '9:52 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
اقدام روزانه برای داشتن شکم صاف و زیبا 2


6 – ورزش دراز و نشست حداقل 3 بار در هفته برای تقویت قدرت عضلات شکم بسیار مفید است . آن را به صورت 4 جلسه در روز( هر جلسه شامل 20 تا 25 بار دراز و نشست ) با استراحت 90 ثانیه بین جلسات انجام دهید .

7 – آب فراوان حدود 6 تا 8 لیوان در روز بنوشید. این کار نه تنها احساس سیری به شما می دهد بلکه به هاضمه شما نیز کمک می کند .

8 – حداقل 3 ساعت قبل از خواب ار غذا خوردن دست بکشید . اگر در این مدت تمایل زیادی به خوردن چیزی احساس کردید ، یک تکه کوچک میوه میل کنید .

9 – سعی کنید تا به جای صرف یک وعده غذای حجیم ، غذا را در دفعات مکرر و با حجم کم میل کنید تا علاوه بر کاهش گاز و نفخ روده های شما سبب بالا بردن متابولیسم بدن شما نیز می شود .

10 – پیشنهاد می کنیم با داشتن یک رژیم غذائی سالم ، گاهی یک استراحت به بدن دهید تا بتوانید این رژیم را به مدت طولانی ادامه دهید .

به خاطر داشته باشید که روش های آهسته و پایدار برای کمک به صاف کردن شکم موثرترند و شما به این منظور بایستی که روزانه مراقب غذای خود بوده و نیز ورزش کنید .
تصویر کاربری
#86ارسال '9:54 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

ساخت یک کرم دور چشم ساده و موثر

این کرم، یکی از بهترین کرم ها در درمان چین و چروک دور چشم است که تا به حال تجربه کرده اید


خواص کرم ضد چین و چروک دور چشم
• ضد چین و چروک دور چشم
• مفید در درمان سیاهی دور چشم
• شاداب و شفاف کننده پوست صورت
• مرطوب کننده و ضد پیری پوست
• سرشار از اسید های چرب مفید برای پوست
• موثر در درمان ترک های حاملگی ، چافی ، لاغری و (زیر بغل)پرورش اندام

مواد لازم

• لانولین 15 گرم
• روغن بادام سی سی 60
• روغن جوجوبا سی سی 60
• روغن شترمرغ سی سی 60
• موم ورقی(موم زنبور عسل) 50 گرم
• عطر محمدی و یا اسانس رز مقداری

طرز تهیه کرم ضد چین و چروک دور چشم
ابتدا لانولین و موم ورقی را داخل ظرف پیرکس ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید پس از ذوب شدن لانولین ، موم، روغن های معرفی شده وعطر محمدی یا اسانس رز را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید پس از اینکه سرد شد کرم آماده است .

روش مصرف
از این کرم در محل کار ، منزل و در زمان استراحت استفاده کنید حتی توصیه می شود هنگام خواب شبها صورت و دور چشم را با کرم ماساژ داده و استراحت نمایید

تصویر کاربری
#87ارسال '9:57 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

5 اشتباه رایج برای کاهش وزن

مه شو:اگر در حال برنامه ریزی یک رژیم غذایی به منظور کاهش وزن هستید ، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را حتما مطالعه فرمایید.

نکات زیر، باورهای نادرستی هستند که متاسفانه برخی افراد در جامعه از آن پیروی کرده و نهایتا به طور ناخواسته،سلامتی خود را با خطرات جدی روبه رو می سازند.


1- تمرکز بر یک جنبه برای کاهش وزن

اولین و بزرگترین اشتباه معمول در شروع کاهش وزن در افراد، تمرکز ،فقط بر یک جنبه برای رژیم و کاهش وزن است.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، صرفا داشتن رژیمی سخت، بدون برنامه ریزی ورزشی یا بر عکس، تمرکز بر فعالیت ورزشی مثلا پیاده روی، بدون رعایت نکات تغذیه ای مناسب، کافی نخواهد بود.

با توجه به هر دو جنبه تغذیه و ورزش، کاهش وزن سالم و متعادلی داشته باشید.

2- مواجه با کمبود مواد غذایی


دومین اشتباه معمول افراد، کاهش به یکباره یا قطع برخی منابع مغذی و در نتیجه، مواجه با کمبود منابع غذایی مورد نیاز بدن می باشد.

حذف وعده های غذایی مثل شام یا صبحانه و کاهش مصرف مواد مغذی ، نه تنها هیچ ضرورتی برای کاهش وزن ندارد، بلکه می تواند برای سلامت بدن، خطر ساز هم باشد.

برای حفظ سرعت متابولیسم بدن، علاوه بر اینکه لازم است با برنامه ریزی صحیح، از تمامی مواد سالم و مغذی استفاده کنید،بهتر است همزمان،ورزش و فعالیت بدنی متعادلی را هم برنامه ریزی نمایید تا این ترتیب ،کاهش وزن سالم و بی خطری داشته باشید.

تصویر کاربری
#88ارسال '9:58 1393/11/5

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706


5 اشتباه رایج برای کاهش وزن 2

3- کاهش وزن شدید در ماه

باور و اشتباه سوم برخی افراد، کاهش وزن زیاد و بیش از حد معمول در ماه است.چرا که این کار، بازگشت سریعتر وزن شما را در پی خواهد داشت.

بنابراین سعی کنید به مرور و تدریجا و به همان میزان استاندارد در ماه، وزن کم کنید.

4- مصرف تصادفی و بدون برنامه مواد غذایی

اشتباه چهارم در کاهش وزن، مصرف رندم یا تصادفی مواد غذایی است.

بدن شما، پیوسته به املاح و مواد مغذی نیاز دارد.شما نمی توانید یک ماده غذایی را نادیده گرفته و مصرف ماده غذایی دیگر را آغاز کنید.اینکار، سلامت بدن را تهدید خواهد کرد.

تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن، باید به اندازه و همگام با یکدیگرمصرف شوند تا بدن دچار افت یا کمبود مواد غذایی نگردد.

5- قطع کامل روغن

و بالاخره، پنجمین اشتباهی که متاسفانه بسیار معمول است، حذف کامل روغن از برنامه غذایی می باشد.

بدن شما بدون چربی لازم، نمی تواند به فعالیت موثر خود ادامه دهد.با انتخاب روغن های سالم، رژیمی متعادل، بدنی سالم و کاهش وزن ایمنی داشته باشید.

علاوه بر تمامی اشتباهات ذکر شده، برخی افراد برای کاهش وزن سریعتر، قرص های لاغری را بدون مشورت پزشک و تنها با پیشنهاد اطرافیان مصرف می کنند.توصیه می کنیم با توجه به تمامی موارد بالا و در نظر گرفتن شرایط خاص بدنی، در خصوص نحوه رژیم غذایی و کاهش وزن خود، حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید
تصویر کاربری
#89ارسال '20:1 1393/11/6

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
موهای زائد را به طور طبیعی و کاملا موثر،از بین ببرید


مه شو: تا به حال در چندین مقاله مه شو در خصوص موهای زائد و روشهای خانگی از بین بردن آنها صحبت کردیم.اینبار هم قصد داریم روشی بسیار طبیعی و ساده را به شما معرفی کنیم که به می توانید به مرور شاهد کم شدن و از بین رفتن موهای زائد بدن باشید:


ماسک رازیانه

برای اینکار کافی است که ابتدا یک قاشق غذاخوری لانولین را که از عطاری تهیه کرده اید روی حرارت گذاشته و کمی صبر کنید تا لانولین نرم شود.

حالا 100 گرم عرق رازیانه را به آن اضافه کنید و به هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید تا رازیانه جذب لانولین شودو به رنگ سفید دراید.

در این مرحله می توانید این ماسک را روی پوست شسته شده و تمیز قرار دهید و یکساعت صبر کنید و بعد آن را با تکه ای پنبه از روی پوست پاک کنید.مراقب باشید این ترکیب وارد چشم نشود.

برای نتیجه بهتر می توانید 3 بار در هفته اینکار را انجام دهید.

این کرم، علاوه بر اینکه موهای زائد را سست می کند، موجب شفاف شدن پوست و از بین بردن لک های پوست هم می شود.
تصویر کاربری
#90ارسال '20:1 1393/11/6

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
موهای زائد را به طور طبیعی و کاملا موثر،از بین ببرید 2

ترکیب زردچوبه با آب یا شیر

مقداری زردچوبه را به نسبت 1 به 2 با آب یا شیر مخلوط کرده و آن را روی حرارت به هم بزنید تا به صورت خمیری نرم آماده شود. اجازه دهید این خمیر سرد شود و بعد از آن استفاده کنید.اضافه کردن کمی نمک یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد،این خمیر را کامل می کند.در صورت تمایل می توانید از آن در یخچال هم نگه داری کنید.

این خمیر را با خیالی آسوده میتوانید برای پوست صورت هم استفاده کنید.شیر موجود در این خمیر موجب روشنی و لطافت پوست هم می شود.

در ضمن این خمیر علاوه بر سست کردن و رفع موهای زائد، موجب پاکسازی پوست نیز خواهد شد.

برای استفاده از این ترکیب، ابتدا پوست را تمیز کنید و روی محل مورد نظر مقداری آرد ذرت بپاشید.حالا لایه ای نازک از خمیری را که تهیه کرده اید، در جهت رویش موها بر روی پوست بمالید و روی آن را با پارچه ای تمیز بپوشانید و یک ربع صبر کنید تا خمیر جذب پوست شود.بعد محل را با آب گرم بشویید

برای کسب نتیجه مطلوب، هفته ای 2 بار اینکار را انجام دهید.

در هند از این خمیر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند.

زیبا باشید
تصویر کاربری
#91ارسال '20:3 1393/11/6

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706






با این مواد مغذی از زیبایی موها محافظت کنید


مه شو:در این مقاله چند ماده مغذی برای رشد و سلامت پوست و مو را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها و قرار دادن این مواد غذایی در سبد خرید خود می توانید زیبایی و سلامت پوست و موی خود را حفظ کنید.این مواد غذایی عبارتند از:


- تخم مرغ: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و آهن است که موها را تقویت کرده و موجب رشد بهتر موها می شود. تخم مرغ به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی سولفور موها را نرم و صاف نگه می‌دارد. به گفته کارشناسان خوردن تخم مرغ به هر شکلی که طبخ شده باشد برای سلامت موها مفید است.
- موز: این میوه به پوست حالت انعطاف پذیری و ارتجاحی می‌دهد. پوست با بالا رفتن سن انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و پتاسیم موجود در موز می‌تواند این خاصیت را که به نرمی و شادابی پوست کمک می کند، افزایش دهد.
- کلم قرمز: کلم قرمز غنی از ید و سولفور است و به همین خاطر از بدن سم زدایی می‌کند که بلافاصله روی پوست تاثیر می‌گذارد و موجب شفافیت و درخشش پوست می‌شود. هم چنین برای درمان آکنه نیز بسیار مفید است.
- میوه گویاو: این میوه که بومی مناطق گرمسیری آمریکا است غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که با مولکول‌های مضر رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. این مولکول‌ها به پوست آسیب می‌رسانند و موجب می‌شوند شما پیرتر به نظر برسید. این میوه هم چنین سرشار از ویتامین C است.

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»