جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. متفرقه
  4. نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی

نکات جالب در مورد ورزش زیبایی پوست و مو و بیماری و سلامتی - صفحه 9

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع16146
تصویر کاربری
#122ارسال '18:19 1393/11/10

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706


مواد مغذی چربی سوز را بهتر بشناسیم 2


کلسیم

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود: کلسیم یک ماده معدنیست که با کار کردن در کنار ویتامین D کمک می کند چربی ها را دور بریزید. کلسیم در سلول های چربی ذخیره می شود.دانشمندان بر این باورند که هر چه کلسیم سلول چربی بیشتر باشد میزان چربی آزاد شده سلول برای سوزانده شدن بیشتر خواهد بود.همچنین کلسیم با چسبیدن به چربی های ناحیه گوارشی از ورود آنها به خونی که در دستگاه گردش خون جریان دارد جلو گیری کرده و به کاهش وزن شما کمک می کند.

پروتئین

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود:میزان متعادل پروتئین ،علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از احساس گرسنگی می شود کمک می کند تا ساخت و ساز بدن- مقدار چربی مربوط به ماهیچه ها- متناسب باشد. پروتئین،همراه کلسیم و ویتامین D از شل شدن ماهیچه ها بعد از کاهش وزن جلوگیری می کند.مطالعات اخیردانشگاه ایلینویز نشان داده که زنانی که مصرف پروتئین آنها دو برابر است روزانه 3.9 % بیشتر از زنانی که پروتئین کم تری در رژیم غذایی خود دارند وزن کم می کنند. آنها با این کار نه تنها وزن بیشتری کم می کنند بلکه با ماهیچه های کشاله ران که در انتهای دوره رژیم 5.8% پروتئین بیشتری نسبت به قبل دارند قوی ترهم می شوند.
تصویر کاربری
#123ارسال '18:19 1393/11/10

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
مواد مغذی چربی سوز را بهتر بشناسیم 3



اسید های چرب امگا 3

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود: امگا 3 از طریق آنزیم هایی که باعث سوختن چربی ها در سلول ها می شود کاهش وزن را ممکن می سازد.همچنین با بالابردن روحیه کمک می کند خوردن غذا به علت ناراحتی و استرس کاهش یابد.با بهبود سیگنال دهیِ مغز باعث می شود که سرعت سوختن چربی ها افزایش و اشتها کاهش یابد.

مصرف ویتامین D بدون مصرف اسیدهای امگا3 تقریبا ممکن نیست و این چیز خوبیست. ماهی های پر چربی مثل ماهی آزاد (سالمون) که از ویتامین D بالایی هم برخوردار است یکی از غنی ترین منابع این گونه چربیست. غذاهای دیگری مثل مغزها و حبوبات حاوی نوعی چربی هستند که داخل معده به امگا3 تبدیل می شود.

اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs)

چطور باعث آب شدن چربی ها می شود: MUFAs در روغن زیتون، مغزها، حبوبات، آووکادو،کره بادام زمینی و شکلات یافت می شود و تنها از یک پیوند شیمیایی تشکیل شده است.مطالعه روی 26 مرد و و زن دانمارکی نشان داد که رژیم غذایی که شامل 20% کالری این چربی ها باشد بعد از 6 ماه فرایند 24 ساعته سوزاندن کالری را تا 0.1% و سوزاندن چربی را تا 0.04% بهبود می بخشد.تحقیقات دیگر نشان می دهند که میزان این چربی ها در افرادی که شکم های بزرگی دارند صفر می باشد. ثابت شده که غذاهای خاصی که سرشار از این نوع چربی هستند-مخصوصا بادام زمینی،مغزهای درختی مثل گردو و روغن زیتون- قند خون را ثابت نگه می دارندو اشتها را هم کاهش می دهند
تصویر کاربری
#124ارسال '18:20 1393/11/10

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
مواد مغذی چربی سوز را بهتر بشناسیم 4




چطور باعث سوختن چربی ها می شود: این اسیدها چربی سوزهای قدرتمندی هستند که همراه ویتامین D و کلسیم درفرآورده های لبنی یافت می شوند.این اسید های پر چرب هنگامی که باکتری ها غذا را در قسمت اول معده گاوها، گوسفندان و سایر حیوانات نشخوار کننده تخمیر می کنند ساخته می شوند. اسیدی که بر اثر تخمیر به وجود آمده به گوشت و شیر این حیوانات منتقل می شود.

زمانی که ما این غذاها را مصرف می کنیم اسید به گلوکز خون کمک می کند تا وارد سلول ها ی بدن شود در نتیجه اسید برای کسب انرژی سوزانده می شود و به شکل چربی ذخیره نمی شود. این اسید، سوزاندن چربی را به خصوص در ماهیچه ها و جایی که سوختن توده کالری ها رخ میدهد بهبود می بخشد.



قبل از اینکه مصرف این سوزاننده های چربی را شروع کنید(قبل از اینکه خودتان را با مصرف این سوزاننده های چربی احاطه کنید!!!) ومنتظر شوید که چربی ها به طرز معجزه آسایی آب شوند اجازه بدهید توضیح دهیم که: ویتامین D و سایرذوب کننده های چربی به کم کردن وزن کمک می کنند اما قرص های جادویی نیستند. اگر فقط یک دسته از این مکمل ها را انتخاب کنید تاثیرات آن راخواهید دید،برای مثال:تبدیل به ماهیچه شدن چربی ها، اما برای یک کاهش وزن جدی نیاز دارید که مقادیرکنترل شده ای ازهمه این چربی سوز ها را باهم ترکیب کنید
تصویر کاربری
#125ارسال '9:30 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
پوست شما عاشق این مواد غذایی است! 1


مه شو:همانطور که می دانید،نوع مواد غذایی از مهمترین عوامل زیبایی و سلامت پوست هستند
ما هر اقدامی را انجام می دهیم تا پوست خود را جوان و شاداب نگه داریم . اما مسلما یکی از موثرترین روش مراقبت از پوست تغذیه صحیح است . در این مقاله، مواد غذایی که تاثیر شگرفی روی پوست دارند را به شما معرفی می کنیم :
پسته

پسته حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین E و امگا 3 است که همگی به خاطر خواص بازسازی و ضد پیری شناخته شده هستند . به خصوص اگر همراه با غذاهای دارای سلنیوم مثل تخم مرغ و قارچ ویا آجیل مصرف شود موثرتر است .

توت فرنگی

این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین E و C است که هردو به دلیل آنتی اکسیدان ها موجب کاهش چروک های ناشی از رادیکال های آزاد می شوند . توت فرنگی چه خورده شود و چه روی پوست استفاده شود در هر دو صورت برای درمان پزوریازیس و اگزما مفید است . همانطور که عامل قدرتمندی برای مبارزه با سلولیت نیز به شمار می رود .

ماهی سالمون

این ماهی و سایر ماهی های روغنی سرشار از روغن امگا 3 هستند که موجب هیدراته شدن پوست خشک می شود و مانع از التهاب پوست که عامل ایجاد چروک است می گردد ، همچنین می تواند به گردش خون مناسب کمک کرده و عملکرد مغزرا بهبود بخشد .

گوجه فرنگی

منبع عالی دیگری برای ویتامین C که به علاوه خواص آنتی اکسیدانی آن به حفظ سطوح کلاژن کمک می کند. نابودی کلاژن بعد از سن 35 سالگی ، علت اصلی تضعیف و شل شدن پوست است
تصویر کاربری
#126ارسال '9:33 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

پوست شما عاشق این مواد غذایی است! 2



کیوی

کیوی دارای بیشترین مقدار ویتامین C در میان خانواده مرکبات است ،علاوه بر تمام مزایای استفاده از آنتی اکسیدان های آن ، یک میوه خوشمزه هم هست.

هویج

هویج به ویژه دارای مقدار بالایی بتا کاروتن است ، که فرمی از ویتامین A است . ویتامین A منبع خوب آنتی اکسیدان ها ست ، ویک پایه اصلی برای اکثر درمان های ضد جوش به شمار می رود .

برنج قهوه ای

علاوه بر سایر مزایای خوردن برنج قهوه ای در سلامتنی ، خاصیت سم زدایی آن موجب پاکسازی پوست شده و باعث می شود تا سلامت به نظر برسید واز درون بدرخشید . ترکیب آرد رنج قهوه ای و لیمو یک ماسک عالی برای پوست است .

اسفناج

اسفناج حاوی ویتامین A و C ، بتاکاروتن و لوتئین است که آنتی اکسیدان هایی هستند که ازپوست دربرابر آسیب های ناشی از تشعشعات زیان بخش آفتاب و چین و چروک محافظت می کنند . همچنین مقداربالای آهن ، اکسیژن را به پوست می رساند که موجب توسعه کلاژن و الاستین است.

پرتغال

مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و E هستند که هر دو منابع مهم آنتی اکسیدان و مواد لازم کلاژن ساز هستند .ماسک صورت پرتغال برای هر چیزی خوب است از تغییر رنگ گرفته تا آکنه !

ماست

ماست چه خورده شود و یا روی پوست ماست استفاده شود ، به هیدراسیون پوست و حفظ سطوح کلاژن کمک می کند ، و یک پوست تمیز ،شاداب و سالم را برای شما به ارمغان خواهد آورد
تصویر کاربری
#127ارسال '9:50 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

برای کاهش وزن مطلوب، میان وعده ها را دست کم نگیرید!




مه شو: مصرف میان‌وعده فقط مخصوص کودکان نیست! بلکه وعده‌ای بسیار مهم برای بزرگسالان نیز محسوب می شود، زیرا فرد بین وعده‌های غذایی احساس سیری کرده و همین احساس سیری مانع از پرخوری و در نتیجه مانع از اضافه وزن می‌شود. علاوه بر این میان‌وعده‌ها اغلب حاوی مواد مغذی ارزشمندی هستند که فقط با مصرف وعده‌های غذایی تامین نمی‌شود.

البته همه میان‌وعده‌ها برای هر هدفی،مفید نیستند. در این مقاله، تجربیات دو متخصص تغذیه به نام‌های دکتر استفن کلارک و دکتر ویلو جاروش را با هم می خوانیم که چطور میان وعده‌هایی خوشمزه وسرشار از مواد مغذی و کم‌ کردن وزن در یک راستا قرار دارند. توصیه‌های آنان را به کار ببندید تا نتیجه دلخواه حاصل گردد.


کالری‌ها

هر روز دو میان‌وعده و در هر وعده 150 کالری نیاز است. به این میان‌وعده‌ها، به چشم جبران کننده‌‌های مواد مغذی مورد نیاز بدنتان که در برنامه غذایی شما گنجانده نمی‌شود، نگاه کنید، برای پر کردن گنجینه فیبرتان یا بالا بردن سطح کلسیم بدنتان.
کربوهیدرات‌ها

در حدود 40 تا 50 درصد از کالری میان‌وعده‌های شما از طریق کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود، که حدودا 14 تا 20 گرم می‌شود. کربوهیدرات‌هایی سرشار از فیبر از قبیل میوه، غلات کامل و نباتات نشاسته‌ای مانند لپه، ذرت، سیب‌زمینی شیرین، کدو تنبل و … از مزایای کربوهیدرات‌ها این است که سرشار از فیبر بوده و به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند و در عین حال، حجم زیادی از آنها حاوی مقادیر بسیار کمی کالری می‌باشند، که همین عامل حس سیری و اشباع شدگی ایجاد می‌کند
تصویر کاربری
#128ارسال '9:53 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
برای کاهش وزن مطلوب، میان وعده ها را دست کم نگیرید! 2


کربوهیدرات‌ها

در حدود 40 تا 50 درصد از کالری میان‌وعده‌های شما از طریق کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود، که حدودا 14 تا 20 گرم می‌شود. کربوهیدرات‌هایی سرشار از فیبر از قبیل میوه، غلات کامل و نباتات نشاسته‌ای مانند لپه، ذرت، سیب‌زمینی شیرین، کدو تنبل و … از مزایای کربوهیدرات‌ها این است که سرشار از فیبر بوده و به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند و در عین حال، حجم زیادی از آنها حاوی مقادیر بسیار کمی کالری می‌باشند، که همین عامل حس سیری و اشباع شدگی ایجاد می‌کند.
پروتئین

با مصرف 6 تا 10 گرم پروتئین، در کل بین 15 تا 20 درصد از کالری مورد نظر میان‌وعده به بدن می‌رسد. با مصرف میان‌وعده‌هایی که حاوی پروتئین است، حس سیری بیشتری را تجربه می‌کنید. پروتئین توازنی بین میزان کربوهیدراتی که وارد خون شما می‌شود ایجاد می‌کند، پس اگر شما میان‌وعده‌ای که مصرف می‌کنید حاوی پروتئین اندکی باشد، افزایش میزان قند خون شما منتج به حس گرسنگی بیشتر و پرخوری مضاعف خواهد شد.
چربی‌ها

چربی‌ها باید بین 30 تا 40 درصد از کالری میان‌وعده‌ها را تشکیل دهند، که نهایتا در حدود 6 تا 10 گرم می‌شود. چربی‌های سالم حس سیری و اشباع شدگی را ایجاد می‌کنند. نکته اساسی درباره چربی‌ها،‌ احتیاط در میزان مصرف آنهاست زیرا چربی‌هایی مانند آجیل‌ها، مغزها و آوکادو حاوی کالری فراوانی هستند


تصویر کاربری
#129ارسال '9:53 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
برای کاهش وزن مطلوب، میان وعده ها را دست کم نگیرید! 3


فیبرها

در میان وعده‌های خود به میزان لازم فیبر مصرف کنید، مصرف حداقل 3 گرم فیبر در میان‌وعده‌های خود که از جمله ضروریات است نه تنها برای طولانی مدت حس سیری ایجاد می‌کند بلکه 25 گرم کالری مورد نیازتان تامین می‌شود. با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر تناسب اندام و سلامت خود را تضمین کنید، مصرف فیبر از حس نفخ کاذب کاسته و در طول روز احساس پرانرژی بودن، می‌کنید. همچنین مصرف فیبر میزان قند خون شما را کنترل و درسطح نرمال و طبیعی حفظ می‌کند.
قند

در کل فقط 10 گرم قند در روز مجاز است و نهایتا 4 گرم قند هم که در مواد دیگر وجود دارد، می‌توانید مصرف کنید( یک قاشق چایخوری عسل، شکر یا شیره)
زمان مصرف میان‌وعده

اغلب افراد ترجیح می‌دهند که هر یک از 150 کالری میان‌وعده را بین وعده‌های اصلی غذا میل کنند، بنابراین یکی از آنها صبح دیر وقت و دیگری عصر میل می‌شود. یکی از روش‌های محاسباتی موثر، هر چند ساعت یکبار است، پس ازبرنامه‌ریزی که برای بدن شما مفید باشد، پیروی کنید.
شاید شما از آن دسته افرادی باشید که ناهار را دیر وقت و یا شام را زود میل می‌کنید، پس میان‌وعده بعدازظهر ضرورتی ندارد و به همان نسبت میان‌وعده بعد از شام ضروریست. به یاد داشته باشید که تجربه کمی گرسنگی کشیدن کاملا طبیعی است، اما هدف اصلی از خوردن میان‌وعده مقابله با ضعف است که منجر به پرخوری می‌گردد.
و آگاه باشید که خوردن دیروقت میان‌وعده معمولا موجب اضافه وزن نخواهد شد، اما چند بار میان‌وعده خوردن در روز و جذب کالری فراوان حتما منجر به اضافه وزن خواهد شد. اگر همیشه پیش از خواب میل به خوردن چیزی دارید، مطمئن شوید که از 150 کالری مجاز فراتر نروید و کمی از کالری‌هایی که باید مصرف کنید را برای قبل از خواب نگه دارید
تصویر کاربری
#130ارسال '9:54 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

برای کاهش وزن مطلوب، میان وعده ها را دست کم نگیرید! 4


خوردن میان‌وعده و ورزش

اگر پیش از ورزش میان وعده میل می‌کنید باید نسبت کربوهیدرات به پروتئین سه به یک باشد. بعد از ورزش این نسبت باید دو به یک شود. یک موز با کره بادام زمینی یا یک اسموتی کوچک انتخاب‌هایی فوق‌العاده هستند. اگریک ساعت یا کمتر از یک ساعت ورزش می‌کنید برهم خوردن این نسبت‌ها چندان اهمیتی ندارد.
مادامی که میان وعده شما حاوی ترکیباتی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی‌های مفید باشد و در عین حال کمتر از 150 کالری، عملکردتان عالیست! عموما اگر میان وعده خود را بین 60 تا 90 دقیقه پیش از ورزش میل کنید بهتر است، اما ابدا به معنا نیست که پیش از ورزش حتما باید میان‌وعده میل کرد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که با شکم خالی ورزش کنند، شما هر آنچه که بدنتان می‌طلبد را انجام دهید. اما میان‌وعده بعد از ورزش را، بین 30 تا 60 دقیقه بعد میل کنید.
چند نمونه از میان‌وعده‌ها

اطلاعات بالا از میان وعده‌های ایده‌آل سخن می‌گوید اما اگر برایتان ممکن نیست که همه موارد را کاملا با همان نسبت‌ها رعایت کنید فقط کافیست یکی ازاین موارد یعنی چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، فیبرها و پروتئین‌ها را در برنامه میان‌وعده‌های خود بگنجانید و مطمئن شوید که حداقل کمی از سه قلم دیگر را نیز مصرف می‌کنید.

آووکادوی تست شده:
یک تکه نان سبوس کامل را برداشته، یک قاشق چایخوری آووکادو روی آن بمالید و یک برش تخم مرغ آب پز روی نان، دو برش گوجه فرنگی و یک هشتم قاشق چایخوری دانه چیا!

کالری: 156
چربی: 8.2 گرم
چربی اشباع: 2.2 گرم
کربوهیدرات: 13.6 گرم
فیبر: 4.3 گرم
قند: 2.7 گرم
پروتئین: 9.3 گرم
تصویر کاربری
#131ارسال '10:0 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

برای کاهش وزن مطلوب، میان وعده ها را دست کم نگیرید!5


ماست یونانی با سیب و گردو:
یک چهارم فنجان ماست یونانی کم چرب با نصف یک سیب، چهار قاشق چایخوری گردوی خوردشده، نصف قاشق چایخوری انگور خشک شده و کمی پودر دارچین.

کالری: 149
چربی: 6.2 گرم
چربی اشباع شده: 0.4 گرم
کربوهیدرات: 17.3 گرم
فیبر: 3.1 گرم
قند: 12.7 گرم
پروتئین: 8.3 گرم

موز و کره بادام زمینی غنی از پروتئین:
نصف قاشق چایخوری کره بادام زمینی را با نیم اونس پودر پروتئین و نیم اونس آب مخلوط کنید. موز را از طول به دو قسمت تقسیم کنید. کره بادام زمینی و همه مواد را روی نصفه موز قرار دهید و نیم دیگر موز را روی مواد.

کالری: 158
چربی: 4 گرم
چربی اشباع شده: 0.8 گرم
کربوهیدرات: 17.4 گرم
فیبر: 4.1 گرم
قند : 7.8 گرم
پروتئین: 13.6 گرم

سویای سبز سرخ شده:
دو فنجان سویای منجمد را با دو قاشق روغن زیتون، نمک دریا و یک قاشق چایخوری دانه کنجد سیاه، در دمای 450 درجه فارنهایت به مدت 12 تا 15 دقیقه بپزید. یک چهارم از مواد را در یک وعده میل نمائید و مابقی را برای وعده‌های دیگر نگه دارید.

کالری: 153
چربی: 8.3 گرم
چربی اشباع شده: 1.1 گرم
کربوهیدرات: 10.5 گرم
فیبر: 4 گرم
قند: 8.3 گرم
پروتئین: 4 گرم
تصویر کاربری
#132ارسال '10:0 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
پروتئین: 4 گرم
اشتباهاتی در مصرف میان‌وعده‌ها که باید از آنها اجتناب نمود:

عدم تنوع: اگرچه یک ورق پنیر، میان وعده‌ای سالم به نظر می‌رسد، اما فقط تامین کننده پروتئین بدن شماست. به همین دلیل خیلی زود احساس گرسنگی می‌کنید. برای اینکه احساس سیری داشته باشید، میان‌وعده شما حداقل باید علاوه بر پروتئین حاوی یکی از این‌ها یعنی کربوهیدرات یا پروتئین یا چربی باشد و حتی بهتر از این، همه موارد.

حذف میان‌وعده: اگر با گرسنگی شدید، بخواهید ناهار یا شام بخورید به طور حتم و به راحتی بیش از حد مجاز کالری مصرف خواهید کرد. خوردن میان‌وعده بین وعده‌های اصلی، گرسنگی شدید را کنترل می‌کند که مانع از هجوم بردن به مواد غذایی و نتیجتا مصرف کالری کمتری در روز می‌شود.

محاسبه نکردن کالری‌ها: میان‌وعده، فقط یک ته‌بندی مختصر است. یک وعده کامل نیست پس فقط مصرف 150 کالری مجاز است. میان‌وعده‌های بسته بندی و آماده مانند انواع آجیل‌های بسته‌بندی، پروتئین بار، اسموتی‌های آماده یا کلوچه‌ها اغلب بالغ بر 200 کالری هستند. حتی ممکن است بدون اینکه متوجه باشید چند بسته از این میان‌وعده‌های آماده را بخورید. پس همه کالری‌ها را دقیقا محاسبه کنید و بسته‌های آماده را کنار بگذارید
تصویر کاربری
#133ارسال '10:2 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
کاهش وزن با این مواد غذایی شگفت انگیز



افزایش متابولیسم, تغذیه صحیح, فیبر, چربی سوزی, کالری, کاهش وزن



مه شو: برای کاهش وزن راهکارهای زیادی وجود دارد که یکی از بهترین آنها پیروی از تغذیه صحیح و مناسب می باشد. در ادامه به بیان غذاهایی خواهیم پرداخت که باعث کاهش وزن می شوند:

1- گوشت مرغ مصرف نمایید زیرا نسبت به هر نوع گوشت دیگری کم چرب تر است.

2- موز از جمله مواد غذایی مفیدی است که سرشار از پتاسیم می باشد.

3- تن ماهی دارای امگا 3 است که دارای خاصیت کاهش دهندگی کلسترول می باشد. سعی نمایید روغن آن را جدا کنید.

4- جو را در در برنامه غذایی خود بگنجانید زیرا اسید لینولئیک آن یکی از مواد غذایی اصلی و مورد نیاز بدن به شمار می رود.

5- از هویج به میزان زیاد استفاده نمایید زیرا غنی از بتاکاروتن، ویتامین A و فیبر است.

6- ماکارونی را مصرف نمایید که از آرد کامل گندم تهیه شده باشد زیرا اینگونه ماکارونی دارای فیبر و مواد مغذی بالاتری نسبت به سایر ماکارونی ها دارد.


7- یکی از بهترین مواد غذایی عدس است زیرا پروتئین بالایی دارد. عدس یکی از بهترین غذاهایی است که باعث سیری شده و موجب کاهش وزن می گردد زیرا فیبر بالایی دارد.

8- کلم بروکلی را در غذاهای خود به کار برید زیرا ویتامین C بالا و کالری بسیار پایینی دارد.

9- از سیب زمینی شیرین مصرف نمایید زیرا حاوی ویتامین های A،C و B6 است.

10- سفیده تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالایی است. در واقع، سفیده تخم مرغ پروتئین خالص و ترکیبات اسید آمینه دارد که باعث سیری و کاهش وزن می گردد.

11- کافئین موجود در قهوه نیز موجب افزایش متابولیسم بدن می شود. کافئین باعث روان شدن چربی شده و موجب چربی سوزی می گردد.
تصویر کاربری
#134ارسال '13:31 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706

5 اشتباه در رسیدن به تناسب اندام 3



4. استفاده از نوشیدنی های انرژی زا
استفاده از نوشیدنی های انرژی زا صرفا\" برای جایگزین کردن مواد معدنی از دست رفته بدن در طول تمرین، به دلیل شکر موجود در آن ها، توصیه نمی شود. زیرا در این صورت ضرر آن از نفعی که به دنبالش هستید، بیشتر است. اگر مایل هستید از نوشیدنی های که از قبل آماده شده اند استفاده کنید، آب نارگیل بدون شکر افزوده شده استفاده کنید. در غیر اینصورت آب بهترین و سالم ترین انتخاب است.

5. عدم مصرف چربی
با وجود اینکه همیشه به شما هشدار داده می شود که چربی مصرف نکنید و در فروشگاه های مواد غذایی محصولات غذایی بدون چربی، کم چرب و یا مواد غذایی که از چربی گیاهی تهیه شده اند، بیشتر دیده می شوند، اما چربی در غذای روزانه دشمن شما نیست! چربی برای جذب ویتامین های محلول در چربی لازم است، با این وصف می توانید از آوکادو، روغن زیتون، ماهی سالمون استفاده کنید.

تصویر کاربری
#135ارسال '14:41 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
ماست و گردو، یک اسکراب فوق العاده


قبل از استفاده صورت را تمیز کرده و بشویید و در حالیکه صورت خیس است از اسکراب استفاده کنید ، آن را روی صورت مالیده و با حرکت دورانی ماساژ دهید . معمولا دو تا چهار دقیقه کافیست و بعد صورت را با آب بشویید.

اما چرا باید هزینه زیادی برای اسکراب های شیمیایی آماده بپردازیم ،در حالی که هرچه لازم دارید در خانه یافت می شود ؟ امکانات و ترکیبات بی شمار هستند و ما برای شما یک سری از بهترین ها را انتخاب کرده ایم :



ماست و گردو

ماست طبیعی پایه مناسبی برای هر گونه اسکراب خانگی است و این به علت خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ آن است، همینطور با دارا بودن درصد بالای اسید لاکتیک موجب صاف و نرم شدن پوست خسته می شود .

دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری گردوخرد شده را با یک مخلوط کن ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه بگذارید بماند . این مخلوط باید بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین اگر کمی از آن باقی ماند ، می توانید آن را روی نواحی سخت و سفت پوست مثل پاشنه پا امتحان کنید.

روغن زیتون و نمک دریایی

برای لمس حس تازگی یک بخش نمک و یک بخش روغن زیتون را برای تهیه این اسکراب ،به طور کامل مخلوط کنید .

در این اسکراب ها باید مقادیر مختلف را تست کنید تا مناسبترین اسکراب را برای نوع پوست خود پیدا کنید. اگر شما دارای پوست حساسی هستید می توانید نمک را با شکر و یا شکرقهوه ای جایگزین کنید.

این اسکراب همچنین آثار شگفتی روی کل بدن دارد ، که در آن شما می توانید غلظت بالاتری از نمک استفاده کنید. این اسکراب شما را تروتازه ومرطوب و درخشان می کند .

اسکراب جو ، عسل و ماست

جو یکی از محبوب ترین لایه بردارهای طبیعی است که به علت ملایمت برای پوست های حساس کاربرد دارد ، و همچنین قابض نیز است. این کمک می کند تا چربی و آلودگی ها از سطح پوست بیرون کشیده شود .

تصویر کاربری
#136ارسال '14:42 1393/11/11

نرجس شادمهر|سمنان / سمنان

پست‌ها 706
ماست و گردو، یک اسکراب فوق العاده 2


عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی اش ، یک ماده مناسب برای اضافه کردن به هرنوع اسکراب است. تقریبا دو قاشق چایخوری از جو در نصف لیوان ماست ریخته و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط می تواند به عنوان یک ماسک افزایش دهنده رطوبت استفاده شود .

روغن برای انواع مختلف پوست

اضافه کردن چند قطره روغن معطر به اسکراب ، نه تنها بوی دلنشینی به آن می دهد بلکه می تواند آن را مناسب نوع پوست شما کند . بابونه، گل شمعدانی و صندل برای پوست خشک مناسب هستند، اما اگر پوست شما چرب است ، پس سرو، ترنج و گل شمعدانی می تواند معجزه کند.

با شناخت خواص مواد طبیعی، در مورد ترکیب کردن آنها، تردید نداشته باشید ، صرف اندکی زمان ارزش این را دارد که دقیقا همان ترکیبی که برای شما مناسب است را پیدا کنید . گذشته از اینها ، هیچ دو چهره ای مثل هم نیستند .

زیبا باشید.

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»