جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. متفرقه
  4. مکانیک

مکانیک - صفحه 3

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع20600
تصویر کاربری
#32ارسال '7:57 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
ارتفاع سطح روغن ترمز در سیلندر اصلی، باید در حدود 6 میلیمتر پایینتر از لبه بالای آن باشد. اصولا روغن ترمز، رطوبت هوا را سریعا جذب میکند. در اثر جذب رطوبت، میزان کارایی ترمز کاهش پیدا میکند و باعث زنگ زدگی سیلندر ترمز میشود. برای جلوگیری، درپوش سیلندر اصلی ترمز را بلافاصله پس از بررسیهای لازم در جای خود قرار دهید.
تصویر کاربری
#33ارسال '7:57 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
کشش تسمه بوسیله ابزار مخصوصی بررسی میشود.در صورت در دسترس نبودن چنین ابزاری،کشش تسمه ها را میتوان با فشار دادن انگشت شست،در نقطه ای از وسط تسمه بررسی کرد.در صورتی که طول تسمه در بین دو فولی،کمتر از 30 سانتیمتر باشد مقدار خلاصی آن باید بین 3 تا 6 میلیمتر و برای فاصله بیشتر از 30 سانتیمتر،بین 3 تا 10 میلیمتر باشد.
تصویر کاربری
#34ارسال '8:0 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
‫اگر جوش آوردن خودرو به علت پارگی شلنگهای رادیاتور و یا نشتی و شکستگی رادیاتور باشد موتور را خاموش کنید و با یک دستمال، دربِ رادیاتور را یک مرحله باز کنید(نه به صورت کامل و در حد خارج شدن بخار سیستم)‬ سپس هر چند دقیقه یک بار، استارت بزنید تا موتور در یک وضعیت خنک نشود.
تصویر کاربری
#35ارسال '8:1 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
اگر دود خروجی از اگروز خودرو آبی رنگ باشد، موتور روغن سوزی دارد، اگر دود، بیشتر سیاه باشد تا آبی، همه سوخت در محفظه احتراق نمیسوزد. اگر در حالی که موتور گرم است، رنگ دود سفید باشد نشانه این است که سرسیلندر ترک خورده یا واشر سرسیلندر سوخته است. اگر در حالت سرد بودن موتور، دود سفید مشاهده شود نگران کننده نیست.
تصویر کاربری
#36ارسال '8:2 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور خودرو باعث به وجود آمدن رسوبات زیاد در رادیاتور میشود.
بسیار دیده شده که این عمل حتی باعث سوختن واشر سرسیلندر هم شده است.بهترین کار این است که آب لوله کشی را چندبار بجوشانیم و بگذاریم تا سرد شود و سپس داخل رادیاتور بریزیم.
البته مایعهای آماده هم در بازار هست،ولی این روش مطمئنتر است.
تصویر کاربری
#37ارسال '8:2 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
توصیه هایی پیشگیرانه در مورد کمربند ایمنی خودرو:
-در صورت امکان از کمربندهای ایمنی برای ثابت نگه داشتن اشیاء روی صندلی، استفاده کنید. در تصادفها، پرتاب اشیاء آزادِ درون خودرو میتواند موجب ایجاد جراحتهای جدی شود.
-کمربندهای ایمنی باید محکم و بدون خلاصی باشند، تا آسیبی به افراد وارد نشود.
در ادامه:ترمز ضد قفل
تصویر کاربری
#38ارسال '8:3 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
نگاهی عمیقتر به ترمز ضد قفل:
برروی بعضی از سطوح سست (مانند: سطوح شن و ماسه ای و یا برفی) فاصله توقف مورد نیاز، برای خودروی مجهز به سیستم ضد قفل(ای بی اس)، ممکن است در مقایسه با سیستم ترمز معمولی اندکی بیشتر باشد. در این شرایط باید فاصله طولی بیشتری حفظ شود.
تصویر کاربری
#39ارسال '8:4 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
به خاطر داشته باشید:
-استفاده از نور بالا در شرایط مه، دید را کمتر میکند. در این شرایط، نور جلوی خودرو باید در حالت نور پایین یا مه شکن باشد.
-در اول صبح بعد از روشن کردن خودرو، نیازی به گرم کردن موتور در حالت توقف نیست و در کمتر از یک دقیقه، میتوانید خودرو را حرکت دهید و مسافت یک کیلومتر را با دنده 1 و 2 برانید.
-
تصویر کاربری
#40ارسال '8:5 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
گاز دادن قبل از خاموش کردن، در موتورهای کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشده ولی در موتورهای انژکتوری این کار مضر است. چون زمانی که شما گاز میدهید و سپس سویچ رو میبندید، مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خراب شدن سوزن انژکتور و جرم گرفتن آن و بد کار کردن خودرو موقع استارت زدن میشود.
تصویر کاربری
#41ارسال '8:6 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
جا به جایی چرخها برای ساییدگی منظم تایرها باید بعد از طی 10 هزار کیلومتر انجام شود. در مورد تایرهای رادیال، جابجایی چرخهای عقب با چرخهای جلوی همان طرف لازم است. در مورد تایر بایاس (غیر رادیال) بهتر است جا به جایی به صورت ضربدری انجام شود، جا به جایی ضربدری برای تایرهای رادیال ضرورتی ندارد.
در ادامه: گیر کردن خودرو
-
تصویر کاربری
#42ارسال '8:6 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
-اگر چرخ خودروی شما در گل، برف و... گیر کرد میتوانید از زیرپایی خودرو استفاده کنید و آن را زیر چرخی در گل یا برف گیر کرده قرار دهید.
-برای پاک کردن قیر از روی بدنه ماشین میتوانید از روغن برزک یا همان روغن کتان استفاده کنید.به این صورت که لکه قیر را با روغن بخیسانید سپس با پارچه‌ای لطیف لکه را پاک کنید.
تصویر کاربری
#43ارسال '8:7 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
بهتر است موقع تعویض روغن، سطح واسکازینِ گیربکس و دیفرانسیل بازدید شود و پس از طی 20 تا 30 هزار کیلومتر نسبت به تعویض واسکازین اقدام شود. علیرغم باور عمومی که تعویض واسکازین را ضروری نمیداند، گرمای ناشی از حرکت قطعات داخل سیستم انتقال حرکت، باعث از بین رفتن کیفیت روانکارها میشود و تعویضشان را ضروری میسازد.
تصویر کاربری
#44ارسال '8:7 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
-در تایرهای تیوبلس (لاستیکهای بدون تیوب) بعد از پنچر شدن تایر، تا رسیدن به محل پنچرگیری میتوان در همان حالت، مسافت مشخصی را بدون نیاز به تعویض چرخ، طی کرد.
-با همان دنده ای که سربالائی را بالا میروید سر پائینی را نیز پائین بیایید.
-در هنگام بازدید آب باطری در صورت تاریکی از کبریت یا فندک استفاده نکنید.
تصویر کاربری
#45ارسال '8:8 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
سرویس و نگهداری شمعها که وظیفه مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا در موتور را به عهده دارند، بسیار مهم است.
نوک شمعها باید سفید رنگ باشند و اثری از دوده، چربی و زنگ زدگی در آنها دیده نشود. استارت نامناسب، شتاب کم، احتراق ناقص، لرزش در دور آرام موتور و دود آبی رنگ اگزوز میتواند نشانه معیوب بودن شمعها باشد.
در ادامه: کلاچ
-
تصویر کاربری
#46ارسال '8:8 1393/12/28

طاهره اشعاری|سمنان / سمنان

پست‌ها 3060
*مکانیک همراه*
هیچوقت پای چپتان را به کلاچ تکیه ندهید. چرا که در این حالت، کلاچ اندازه خلاصی خود را طی میکند و کاملا به گیربکس فشار وارد میشود. اگر به این کار عادت کنید خیلی زودتر از زمانی که لازم است سیستمِ گیربکس نیاز به تعمیر پیدا میکند. بهترین کار این است که وقتی خودرو احتیاج به تعویض دنده دارد، پا روی کلاچ قرار گیرد.

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»