جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. گفت و گوی دوستانه

کسب و کار با 18000 تومان

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع38120
تصویر کاربری
#1ارسال '19:12 1395/5/15

حسین نظردنیوی|تهران / تهران

پست‌ها 459
اگر تنها 5 دلار (18000تومان ) بودجه شما باشد و زمان محدود برای افزایش بودجه و به حداکثر رساندن پول خود داشته باشید چکار را آغاز خواهید کرد ؟
لطفا تنها با تفکر به فکر پاسخی برای این پرسش باشید …
لحظه ای فکر کنید سپس متن زیر را با دقت بخوانید!

شاید جواب بسیاری از افراد دستفروشی باشد . شاید هر کسی با توجه به علاقه خود به سوال جواب دهد و بسیاری بگویند هیچ کاری نمیتوان کرد …
این آزمایش در یکی از دبستانهای آلمان انجام شد و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کردند و به هر گروه 5 دلار دادند و گفتند دو هفته برای افزایش پول خود زمان دارید؛ در پایان نتیجه و استراتژی شما مورد بررسی قرار میگیرد …

بعد از اتمام دو هفته دانش آموزان با مبالغی در دست آمدند … گزارش ها به این صورت بود . گروهی 5 دلار را به خرید دستمال و تمیز کردن ماشین ها اختصاص داد … گروهی اقدام به دستفروشی کرد … گروهی به فروش گل اقدام کرد … هر یک از این گروه ها تنها ضریب کمی از پول خود را افزایش دادند … اما گروهی دیگر که برنده مسابقه شد این سیاست را در پیش گرفتند که آنها با چند روزت حقیق دریافتند که در یکی از رستوران های بزرگ و شلوغ شهر افراد پولدار دقایق زیادی را با اعضای خانواده در صف می ایستند و از این بابت ناراحتند . از این رو آن دانش آموزان با دریافت نوبت و گذراندن دقایقی و فروش نوبت خود به افراد انتهای صف مبالغی را از خانواده ها دریافت نمودند و خانواده ها با رضایت کامل نوبت آنها را خریداری می نمودند.
جالب اینجاست که خانواده ها تمایل بیشتری به خرید نوبت از دخترها بودند و مبالغ بالاتری را به آنها میدادند، بنابراین پسر ها تصمیم گرفتند نوبت خود را به دختر های هم گروهی بدهند تا دختر ها بعد از فروش نوبت خود، نوبت پسر ها را نیز بفروشند . بدین صورت آنها توانستند با کمترین زحمت بودجه خود را دست نخورده ده ها برابر کنند.
تصویر کاربری
#2ارسال '19:16 1395/5/15

حسین نظردنیوی|تهران / تهران

پست‌ها 459
از این استراتژی درمیابیم گاهی برای خلق موقعیت و شروع به کار نیاز است دارایی های خود را نادیده گرفت و محدودیت ها را کنار زد تا دنیایی از ایده و خلاقیت پیش روی ما قرار گیرد … بدون شک 5 دلار محدودیتی بود که در ذهن همه رقم خورد و تنها به فکر کارهایی با خرج 5 دلار میافتیم و تنها میتوانیم ضریبی از آن را افزایش دهیم در حالی که با کنار گذاشتن آن دریچه فکرمان به روی ایده های جدید باز میشود.
تصویر کاربری
#3ارسال '10:52 1395/5/18

خانم محمدی|تهران / شهریار

پست‌ها 493
گرچه این کار ممکنه جواب بده اما واسطه گری و دلالی محسوب میشه و کاری نیست که در درازمدت بشه روش حساب کرد البته به نظر من
تصویر کاربری
#4ارسال '13:37 1395/5/18

حسین نظردنیوی|تهران / تهران

پست‌ها 459
در کشورهای خارجه بعله درسته چون اونجا تولید حرف اولو میزنه ولی اتفاقا در سرزمین خودمون متاسفانه دلال همیشه و تنها کسیه که بیشترین منفعتو میبره. چه دلالهای داخلی و چه قاچاقچیها.
تصویر کاربری
#5ارسال '6:18 1396/1/6

محمد محمدی|تهران / تهران

پست‌ها 23
خیلی عالی
مانیز باید با راه کار های اینچنینی و به راه انداختن طوفان فکری
(هم فکری بین چند نفر) با سرمایه هامون کسب و کار راه اندازی کنیم تا هم این تعداد بیکار نداشته باشیم هم هم وقط جونها از بی کاری افسرده نشوند و وقط خود راصرف اشتباه نکنند و ترف اعتیاد و . نروند
تصویر کاربری
#6ارسال '6:31 1396/1/6

محمد محمدی|تهران / تهران

پست‌ها 23
از همه بخواطر 1 قلط املایی
2 قلط تایپی معذرت می خواهم
چون با گوشی ام کیبرد لمسی و از شب تا صبح بیدار موندم برای خوندن مقاله های زیباتون و دیگه چشمام کاملا خستن

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»