جدیدترین محصولات
  1. جواهربازار
  2. پرسش و پاسخ
  3. گفت و گوی دوستانه
  4. گل و گلخونه آفتابگردون

گل و گلخونه آفتابگردون - صفحه 4

جستجو دربین پرسش و پاسخ‌ها
کد موضوع9384
تصویر کاربری
#47ارسال '10:1 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین گیاهان گلدار است که نه تنها دارای گل هایی زیباست بلکه شاخ و برگ آن نیز از جذابیت خاصی برخوردار است. پرورش بنفشه آفریقایی اصلی کار دشواری است ولی واریته ها و هیبریدهای جدید آن قوی تر و پرگل تر هستند و درصورت رعایت برخی اصول، پرورش آنها موفقیت آمیز خواهد بود.
رویشگاه اصلی
اولین گیاه بنفشه آفریقایی که ارغوانی رنگ بود در آفریقا و توسط بارون والتر فون سنت پل کشف شد و از آن تاریخ تاکنون طیف وسیعی از این گیاه با انواع رنگ ها و الگوهای رشدی تولید شده است که بخشی از آن نتیجه کاشت و هیبریدگیری های متعدد از تاریخ 1892 به بعد است.
عادت رشدی
گیاهی علفی، همیشه سبز و دائمی، فاقد ساقه به شکل رزت با گل هایی بسیار زیباست. بلندی آن به حدود 10 سانتیمتر و گستردگی آن به حدود 25 سانتیمتر می رسد.
برگ
برگ ها نسبتاً سبز تیره، قلبی شکل، مخملی، واجد دمبرگ بلند، گوشتی، حداکثر به طول هشت سانتیمتر، با سطح فوقانی سبزرنگ و سطح تحتانی سبز مایل به قرمز هستند.
گل
به صورت مجموعه های دو تا هشت تایی از گل های واجد پنج لوب، به عرض 5/2 سانتیمتر واقع بر روی ساقه هایی بالاتر از برگ ها و در تمام طول سال ظاهر می شوند.
تصویر کاربری
#48ارسال '10:4 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
نور مناسب گیاه بنفشه آفریقایی
در صورت پرورش در محیطی با نور کافی به طور مرتب گل می دهند، به ویژه در زمستان نور مستقیم آفتاب برای این گیاهان ضرورت کامل دارد. منبع تامین کننده نور می تواند آفتاب صبحگاهی یا نور حاصل از چراغ های سیمابی یا مهتابی باشد. نکته مهم آن است که منبع نور نباید حرارت زیاد تولید کند و فقط ساعات روشنایی در طول یک روز و فاصله از منبع نورانی اهمیت دارد، به همین علت نور پنجره جنوبی و شرقی در زمستان و پنجره غربی در تابستان و بهار برای آنها مناسب است. هنگامی که نور کافی به این گیاه نرسد برگ های آن به سمت بالا متمایل می شوند و تعداد گل ها نیز کاهش می یابد، در صورت رفع مشکل گیاه به حالت طبیعی خود برمی گردد.
تصویر کاربری
#49ارسال '10:5 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
نکته کلیدی اینو به هرکسی نمیکم لم استاده

برای آنکه گیاه در زمستان نیز گل بدهد باید در تمام مدت شب از نور مصنوعی استفاده کنیم. برای این منظور دو عدد چراغ فلورسنت 40 وات در ارتفاع 30 سانتیمتری بالای بوته و به مدت 14 ساعت از غروب تا طلوع آفتاب روشن می کنیم.
تصویر کاربری
#50ارسال '10:6 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
آبیاری بنفشه ها
بهترین روش آن است که آبیاری از بالا صورت گیرد اما دقت کنید تاج گل و جوانه های کناری خیس نشوند. در صورتی که تمایل به آبیاری از پایین دارید، گلدان را بیش از نیم ساعت در آب قرار ندهید زیرا سیستم ریشه ای در بنفشه آفریقایی کوچک و ظریف است و اگر به طور مداوم در آب قرار گیرد، خطر پوسیدگی آن را تهدید می کند. البته در مدت گل دهی خاک گلدان باید مرطوب، اما نه خیس باشد و در سایر موارد که گیاه در مرحله گل دهی نیست اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود. تنش سرمایی برای این گیاه بسیار مضر است به همین علت از آب شیر با دمای معمولی استفاده کنید و هیچ گاه آب سرد به گیاه ندهید و حتی از خیس کردن ساقه و برگ گیاه با آب سرد خودداری کنید. آب سنگین نیز برای این گیاه مضر است.
تصویر کاربری
#51ارسال '10:7 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
رطوبت مناسب بنفشه

محیط اطراف این گیاهان باید مرطوب باشد و رطوبت بین 95 75 درصد برای آنها بسیار مناسب است. به منظور افزایش رطوبت محیط می توان تعدادی اسفنج مرطوب در اطراف آنها قرار داد یا گلدان حاوی آنها را با گلدان های برگی در یک مجموعه قرار داد.
تصویر کاربری
#52ارسال '10:9 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
دمای مناسب بنفشه آفریقایی
درجه حرارت محیط اطراف این گیاهان باید ثابت و مداوم باشد و تغییر ناگهانی برای آنها مضر است. این گیاهان نسبت به سرما نیز حساس هستند و حداقل دمای مناسب برای آنها 15درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) است، به همین علت در شب های سرد زمستان گیاهان را از کنار پنجره بردارید. من تو تابستون گلهام زیر کولر گازی هستند در مناطق شرجی مثل شمال هم دیدم که در تابستان گلها در مجاورت کولر گازی هستند .
تصویر کاربری
#53ارسال '10:12 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
خاک مناسب
این گیاهان به خاک غنی نیاز دارند و خاک جنگلی نرم و قابل نفوذ یا تورب با کمی خاک برگ برای آنها مناسب است.
خودم از خاکهای پریسا استفاده میکنم که حاصل دست مهندس پرویز پروین مهر و دخترش پریسا پروین مهره و این خاک عاری از هر نوع میکربه
تصویر کاربری
#54ارسال '10:12 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
گلدان مناسب
با توجه به حساسیت این گیاه نسبت به سرما بهتر است آنها را در گلدان های پلاستیک پرورش دهیم و از گلدان های سفالی استفاده نکنیم زیرا سفال در طول ماه های سرد، سرما را جذب می کند و نتیجه این تنش سرمایی در گیاه، قهوه ای شدن و مرگ برگ هاست. در صورت ضرورت تعویض گلدان این کار را در بهار انجام دهید.
تصویر کاربری
#55ارسال '10:13 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
آفات بنفشه آفریقایی
آفات شایع روی بنفشه های آفریقایی، شپشک آردآلود و کنه سیکلامن هستند. شپشک آردآلود در سطح زیرین برگ ها و در گل ها مخفی می شوند و از شیره پرورده گیاه تغذیه می کنند. کلیه برگ ها و گل هایی را که به شدت آلوده هستند حذف کنید. در این امر غفلت نکنید زیرا حفظ برگ ها و گل های آلوده باعث می شود هیچ گاه نتوانید آفت را از محیط دور کنید. اقدام بعدی که معمولاً در محیط منازل توصیه می شود این است که کلیه قسمت های گیاه را با پنبه مرطوب کاملاً تمیز کنید. در صورت شدت مشکل، گیاهان را از فضای داخل منزل خارج و در محیطی مناسب به کمک یک سم فسفره مانند مالاتیون اسپری کنید. کنه سیکلامن با چشم غیرمسلح دیده نمی شود و در رویش های جدید ایجاد دردسر می کند.
به همین علت کنترل آن مشکل است. علائم این آفت آن است که رویش های جدید به رنگ خاکستری متمایل می شوند یا برگ های جدید به صورت متراکم و درهم رشد می کنند. هرگاه این گونه علائم را در هر یک از گیاهان بنفشه آفریقایی دیدید بلافاصله گیاه آلوده را از بین ببرید و به خاطر داشته باشید که گیاهان آلوده را به هیچ عنوان نمی توان درمان کرد.
تصویر کاربری
#56ارسال '10:14 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
تکثیربنفشه آفریقایی
الف) تقسیم بوته مادری: تعدد تاج ها باعث برهم زدن الگوی رشد در گیاه مادری می شود. به کمک نوک یک چاقوی تیز، گیاهک های جدید را از گیاه مادر جدا کنید و دقت کنید که هر یک از آنها واجد تعدادی ریشه باشند. سپس هر یک را در گلدان جداگانه ای قرار دهید و خاک آن را تا زمان استقرار کامل گیاه به طور دائم مرطوب نگه دارید.
ب) قلمه برگی: تکثیر این گیاهان به کمک قلمه های برگی به آسانی صورت می گیرد. برگی سالم و عاری از حشرات را انتخاب کرده و از ساقه جدا کنید. پنج سانتیمتر از دمبرگ آن را باقی بگذارید و اضافه طول آن را حذف کنید و در عمق کم با زاویه 45 درجه در یک گلدان حاوی خاک مرطوب (تورب یا ماسه نرم) قرار دهید. قبل از هر آبیاری خاک آن را لمس کنید، اگر ذرات به دست شما نچسبید آن را آبیاری کنید. زمان مناسب برای این روش تکثیر تابستان و در حرارت 21 18 درجه سانتیگراد است. ظرف مدت چهار تا شش هفته گیاهان جدید در پایه دمبرگ تشکیل می شوند. زمانی که بلندی گیاهان تازه تشکیل شده به پنج سانتیمتر رسید آنها را جدا کنید و جداگانه در گلدان های 5/7 سانتیمتری قرار دهید. این گیاهان ظرف مدت یک سال باید گل بدهند.
ج) بذر: در اوایل بهار در حرارت 21 18 درجه سانتیگراد می توان گیاه را به وسیله بذر تکثیر کرد.
تصویر کاربری
#57ارسال '10:17 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
بنفشه آفزیقایی نیازمند کوددهی مستمر نیز هست من برای کوددهی از کودهای پریسا استفاده میکنم که به دو نوع کود گلدهی و کود برگ دهی به بازار ارائه میشوند .
گیاهان جوان در ابتدا با کود برگ دهی تغذیه میشوند و وقتی بالغ شدند با کود گلدهی تغذیه میشوند .
تصویر کاربری
#58ارسال '11:10 1393/8/18

مهندس نسترنی|مشاور / مدیر مالی

پست‌ها 1760
به افتخار دوست هنرمندم .

واقعا نگهداری و پرورش گل ، صبر ، عشق ، علاقه ، حوصله ، هنر و توان میخواد ...

اینم شکلک مخصوص دخترای نازنازی آفتابگردون :
تصویر کاربری
#59ارسال '14:40 1393/8/18

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
سر حوصله عکسهاشونو براتون میذارم حال کنید چقدر ناز و با طراوت هستند
تصویر کاربری
#60ارسال '15:17 1393/8/19

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
با آفتهای بنفشه آفریقایی آشنا شویم
شپشک آرد آلود یا mealy bug

به طور ساده بگویم نوعی حشره است که شما از روی تارهای پنبه ای شکلی که به دور خود می تند میتوانید آن را شناسایی کنید این نوع حشره معمولا در انتهای دم برگها و بر روی تنه اصلی ظاهر می شود در موارد خیلی شدید به روی برگها هم سرایت میکند وقتی به این پنبه ها دست میزنید کش می آیند . در خانه بخصوص بوته های پیری که خاکشون مدتهاست عوض نشده دچار این آلودگی می شوند اگر این افت را مشاهده کردید باید سم حشره بخرید پیشنهاد میکنم حتما سم حشره گلخانه پریسا را تهیه کنید زیرا سم حشره ای پریسا برای استفاده خانگیست نه بو دارد و نه رنگ و بنفشه آفریقایی که گیاه حساسیست را خراب نمیکند . از خرید سموم قدیمی معمول در بازار مثل مالاتیون و متاسیستوکس جدا خودداری کنید این سموم بسیار خطرناک و بد بو هستند و بدلیل خوب نبودن کیفیتشان کارایی لازم را هم ندارند
تصویر کاربری
#61ارسال '15:18 1393/8/19

میرزاخانلو|تهران / تهران

پست‌ها 1444
سفیدک پودری یا powdery mildew

سفیدک در واقع یه نوع قارچ است که بخصوص در فصل زمستان بیشتر در منازل دیده می شود این قارچ در اثر تفاوت زیاد دمای روز و شب در خانه شروع به فعالیت میکند چیزی که توجه شما را به این آفت جلب میکند پودر سفیدیست که بر روی برگها و در موارد حاد بر روی دم گلها و گلها می بینید پودری که تداعی کننده پودر بچه است .
برای مبارزه با این قارچ در مراحل اولیه میتوانید از صابون شستشوی برگ استفاده کنید این صابون سفیدک را در مراحل اولیه از میان می برد در شرایط شدید بودن آلودگی میتوانید سم قارچ کش گلخانه پریسا را خریداری کرده مطابق دستور محلول را درست نمایید و بر روی برگها اسپری کنید .

ارسال پاسخ

کد امنیتی»»